Det lilla ordet "förlåt"...

Det kom som ett ensamt litet sms. Inget annat stod i det. Bara det lilla ordet "förlåt".

Jag blev så rörd. Tänk att något så litet kan röra upp så mycket i mitt hjärta.

Vi hade haft en diskussion på telefon, U och jag, angående arbetskläder för gravida. Jag hade tagit upp ämnet eftersom jag hade haft en intressant diskussion i matsalen med en av kvinnorna från inköpsavdelningen. Hon försöker leta efter en leverantör av arbetskläder som även kan leverera arbetskläder för gravida. Det borde ju inte vara ett problem år 2008, tycker jag. Det finns ju kvinnor i alla stora industrier i Sverige från LKAB i Kiruna till annan industri i söder och de flesta blir ju förr eller senare gravida i livet. Men hon kunde inte hitta på någon sådan leverantör. De gjorde oss mycket upprörda naturligtvis.

I telefonsamtalet med U försökte jag berätta om denna diskussion. Men om och om igen så säger U kategoriskt att det inte existerar något sådant problem.
"Jamen jag kan bara referera till vad kvinnan från inköpsavdelningen sa", sa jag. Men han vägrar att ge sig, och säger att det inte finns något problem, för han vet 1 kvinna på en avdelning som blev gravid och fick passande arbetskläder.
"Jag får väl tala om det för den här kvinnan på inköp då, att det inte finns något problem", sa jag sarkastiskt...

Till sist orkade jag inte mer, utan jag sa bara kort att jag måste jobba nu, sa hejdå och la på luren. Varför måste han vara sådan? Jag ville ju bara berätta om vad vi pratade om på lunchen, så får han det till att det är en
"vinna-förlora" diskussion och bara hugger o hugger o hugger....VARFÖR???

Sen kom sms:et.
Jag svarade; "förlåt för vaddå?"

Efter ett tag kom ett till. Han skrev:
"För att jag va som ja va i telefon. Jag vill iaf inte va sån. Ha de bra. Längtar. Puss"

Så det finns hopp för oss. Han KAN säga förlåt, och sträcka ut en hand han också.



Kommentarer
Postat av: Judith

Gott att höra! Det finns allt hopp.
Kramar i massor

Postat av: birgitta

Det lovar väl gott.
kram!
:)

2008-03-08 @ 13:29:06
URL: http://witchbitch.wordpress.com
Postat av: Micke

Det där lilla ordet som kan vara så svårt att haspla ur sig, det lilla ordet som i slutändan löser det mesta!!
Gott att höra!!

Kram

2008-03-09 @ 13:27:51
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: gemigmodatt

Ja förlåt kan vara svårt att säga ibland, och det är väl därför det betyder så mycket när man får höra det. Ett förlåt på rätt ställer värmer som ett jag älskar dig.
Kram

2008-03-09 @ 19:56:16
URL: http://gemigmodatt.blogg.se/
Postat av: supernormal

Hej. Tack för intressant läsning i din blogg.
Jag läste om att du går hos/har gått hos en alkoholterapeut. Jag är intresserad av att göra det men har inte tagit kontakt med någon.
Har det hjälpt dig?
Kramar.

2008-03-13 @ 23:44:53
URL: http://supernormal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback