Nu ska hela rasket flyttas..

Ja nu är huset sålt, trots att mäklaren varnade för att det var lite svårt att sälja under december-januari. Jag fick 1.9 mille för huset och det är jag jättenöjd med. Barnen har varit med i hela beslutsprocessen för jag vill absolut inte höra i efterhand att de inte har fått vara med o tycka till!

Så på torsdag flyttar vi in i vår 3:a som jag har köpt. Den är ju mycket mindre än vårt hus, men det är väldigt sött! Rött trähus med vita knutar och förstukvist med uteplats bakom en syrénhäck. Tonårssonen får nästan hela övervåningen. Det är stort för honom, men det är snedtak.

Prinsessan får ett mindre rum än hon hade förrut, men det är åtminstone EGET!

Själv ska jag kampera i vardagsrummet/köket. Det är en öppen planlösning där kök och vardagsrum hänger ihop. Där tänkte jag möblera in min egen hörna. Vi kommer att spara mycket pengar på den här flytten. Inte nog med att det blir billigare boende per månad, jag kan nu betala tillbaka alla mina studieskulder och kommer inte att ha några lån alls att betala räntor på. Frihet! I sommar kan barnen ock jag ha råd att göra något kul på semestern för en gångs skull!

Allt har gått så himla bra med det praktiska som handlar om bostadrättsköp och husförsäljning. Jag har inte behövt oroa mig alls. Mäklaren har tagit hand om allt på ett så jättesmidigt sätt. Men varför ska det då börja krångla här på finalen???

Det visade sig att killen som bor i "min" 3:a just nu, är aktiv alkoholist....Lustigt va?

Han är avhyst från bostadsrättsföreningen för att i fyllan ha spöat upp några andra hyresgäster samt hotat andra till livet. Han är arbetslös och har ingenstans att ta vägen. När jag än ringer honom så är han kanonfull och det är mycket otrevligt.

Han ringde för ett par veckor sedan i fyllan och bjöd in mig på ett glas vin. I går när jag ringde för att höra om jag kunde börja köra dit lite kartonger, så frågade han om inte han kunde bo kvar som inneboende hos mig för att jag "lät ju så gullig" på rösten..... Det är så obehagligt!!!

Tänk om jag inte kommer att känna mig trygg att bo där med barnen? Tänk om han kommer och knackar på i fyllan? Usch vad jag oroar mig för detta! Det har grumlat hela min flyttglädje faktiskt. Plötsligt känns det inte alls så bra som det gjorde för en månad sedan. Fasiken också! Tänk att jag ska bli drabbat av den här sjukdomen på det här sätten nu också....

Jag tänker skaffa både titthål och kedja till dörren, den saken är klar för hemma måste jag kunna känna mig trygg! Jag har inte berättat alla detaljer för barnen om honom, för jag vill inte att de också ska bli rädda. Men obehagligt är det.

Nä nu ska jag hem och ta ner gardiner o lampor. Jag får helt enkelt koncentrera mig på det jag KAN göra och lämna över resten till min högre kraft!




Kommentarer
Postat av: gemigmodatt

Jag håller med dig om att bli fri från skulder ger frihet. Jag håller just nu på med CSN som gör mig ofri. Jag hoppas verkligen att du slipper problem med den förre hyresgästen inte blir till besvär för hemmet är ju den platts man vill känna sig trygg på och dä man vill kunna rå sig själv. Tittar just på Bygglov och en avdelning man gör med glasdörrar. Så vist ka du få en mysig egen vrå som bara är din.
Kram och Lycka till med flytten.

Postat av: gemigmodatt

Hur går det med flytt känslorna, jag hoppas det går bra för dig.
Jag saknar dina rader och funderar på om det hänt något.
Kram från mannen som vill vara modig.

2008-03-04 @ 09:38:39
URL: http://gemigmodatt.blogg.se/
Postat av: Neny

oj vad obehagligt med en sådan man. Jag hoppas ni ska trivas ändå. Skuldfri är skönt, så mycket lättare att blicka framåt då.

2008-03-04 @ 16:16:29
Postat av: witchbitch

tråkigt med sånt smolk i bägaren. Kanske betyder det något och är en utmaning för dig att ta dig igenom. Jag hoppas verkligen att han inte ska besvära er när ni flyttat in.
Lycka till!

2008-03-05 @ 14:37:35
URL: http://witchbitch.wordpress.com
Postat av: Suvi

Hej! Har just hittat hit och tycker du skriver väldigt bra! Insiktsfullt och engagerande. Måste bara tala om det innan jag fortsätter läsa! ;)

2008-03-06 @ 10:36:24
URL: http://suvi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback