Tuffa tider just nu

Oj oj oj va dagarna springer iväg. Knappt att jag hinner pusta ut och packa om väskan så är jag iväg igen. Så känns det i alla fall. U hackar på mig för det. Jag känner att han KAN ha lite avundsjuka med i spelet för han anklagar mig mycket hårt för detta just nu. Han säger att det är för mitt eget bästa förstås...

Men när jag tänker efter hur jag planerade våren i februari tillsammans med min sponsor, så har det mesta gått enligt plan. Planen var att jag skulle hinna med den här relationsveckan och att ta MC-kort under våren. AA:s Gotlandskonvent var också inbokat. Men något annat lovade jag att inte boka in.

Men så dök ju detta underbara tillfälle upp att få möjlighet att göra min praktik på en öppenvårdsbehandling en dag i veckan under arbetstid. Min chef sa faktiskt ja till detta, den lilla ängeln! Men det betyder ju också att jag ska hinna med 5 dagarsveckan på bara 4 arbetsdagar...

Vad jag inte heller räknade med var att jag har mina sponsier som vill träffa mig ibland och att min tonårsson har orienteringstävlingar på helgerna (som jag gärna deltar i). Sen åker jag ju gärna iväg på dans när möjlighet ges, och buggkursen på söndagar ska jag inte glömma att nämna heller.

Så sammantaget så kanske att det blev lite för mycket att bita i.... När jag dessutom anklagar U för att prioritera annat så att vi inte kan ses, så kanske det är JAG som är lite orättvis eller?

Men jag är ju samtidigt så rädd att bli sittande ensam hemma när HAN prioriterar alla sina intressen före oss. Han säger att jag självklart ska göra det jag känner för, för det gör ju han. Men VI då? Finns det ett vi kvar då?

I natt låg vi i flera timmar och pratade om detta. Inte för att vi kom fram till någon som helst lösning men det kändes ändå bättre än att tiga ihjäl problemet.

Jag har dessutom beslutat mig för att ta av silkesvantarna med U vad det gäller att ta upp känsliga samtalsämnen. Jag har ju tidigare kännt att vissa saker är så himla tabu att tala om med U och det har varit jobbigt många gånger att lägga locket på när jag egentligen har velat frågar rakt ut om någon sak. Så nu ska jag ändra taktik och fråga direkt om jag undrar något.
Det gäller särskilt frågor om oss, vår framtid, vad han gör och vad han tänker om i vissa frågor.

I helgen tror jag att det kan bli hur kul som helst! Hela buggkursen, och U och jag ska iväg till dansbandsfestivalen i Leksand. Det är Drifters och Black Jack som spelar från 21-02 och då ska det bli dansa av!

Ha en fin o nykter helg kära vänner!




Kommentarer
Postat av: Jasmine

Allt bra med dig? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback