Tankar om tid...

Jag har funderat och funderat på det här med att min tid inte räcker till. Att jag så lätt blir stressad och helt slut om jag bokar in för mycket fasta tider i almanackan.

Är det bara en känsla jag har? En känsla av att inte räcka till, en rädsla för att tappa kontrollen?

Jamenar jag missar ju sällan något egentligen. Jag hinner ju med det jag ska.

På kvinnomötet igår blev jag stressad. En kvinna nämnde att nu på söndag kväll är det dels Sinnesrogudstjänst i min stad, dels ett nystartat möte som jag har varit med o startat upp. Det är också på söndag som buggkursen startar igen. Men jag får ju barnen vid 17.00 på söndag så jag kommer inte att kunna vara med på något av detta. Då får jag ångest.

Jag tror att det är en sorts tillitsbrist. Att jag inte får vara med, om jag inte ÄR MED överallt, hela tiden.... Att de kommer att glömma bort mej, om jag inte fysiskt är där liksom. JAG BLIR BORTGLÖMD!

Men jag tror att det är mer än så. När jag (de få gånger det händer) har full koll på exakt vad jag har bokat in i almanackan, så dör min LIVSLUST. Jag blir SÅ TRÖTT bara av att VETA allt jag har att göra.

Jag VILL INTE veta exakt hur min dag ska bli. För då tappar livet sin äventyrlighet och all spontanitet!

Det är bättre att ibland missa ett telefonsamtal eller ett möte, men få behålla min LIVSLUST!!!

Så vad jag behöver göra är att öva mig i att:

- Inte ha klocka med jämt
- Inte tänka på något annat än dagen IDAG, vara "här och nu"
- Inte alltid behöva VETA vad som händer
- Det är okej, även för mig, att missa/glömma saker. Jag är älskad ändå!


186473-17

Kommentarer
Postat av: Pifflan

Eller boka in ett äventyr till ett exotiskt land i vinter, det brukar göra susen för mig :)

Postat av: fia

jag känner igen mycket av de du skriver ..
att man inte vill bli glömd , att dagen inte får bli för planerad . det är en stor besvikeslse kan va när den blir de.. hoppas du får leva lite mer spontant..
önskar dig en trevlig dag

2007-09-05 @ 12:50:52
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: Simpel

Åh herre jesus det lät precis som jag.
vill inte heller bli bortglömd eller ensam. inte tappa kontroll hmm får nog ta till mig dina regelr här. låter som en bra idé.

2007-09-05 @ 19:37:07
URL: http://simpel-thisisreal.blogspot.com/
Postat av: Ankan

Väcker en del funderingar. Undrar hur jag själv fungerar? Jag gillar iofs att ha mycket att göra - för då känner jag att jag lever och har energi. Men jag gillar också att slappa, gå och dra till efter lunch i pyjamas när jag är ledig och göra som jag vill. Känner mig lyxig när jag kan unna mig det. När jag har semester lägger jag alltid av mig klockan direkt utan problem. Men annars måste jag ha klockan både i jobbet och för att tajma in allt som sker på kvällarna. Ankan guppar och är lite "både och" som vanligt. Hoppas det går bra med dina övningar. Kram

2007-09-05 @ 20:59:42
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/
Postat av: Micke

Det där var nog någonting för mig att tänka
på, detta med att planera så mycket i förväg... nånting jag alltid haft ett behov av, är inte den mest impulsiva människan i detta land om man säger så! Spontanitet lyser verkligen med sin frånvaro för det mesta här!!
Dags att försöka öva upp det kanske, kan man det?

2007-09-05 @ 21:46:39
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: //M

Vilken fin blogg du har! Jag kommer att läsa den!
Må så gott!
KRAM
//M

2007-09-14 @ 10:32:22
URL: http://livethosmig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback