Mitt nya rum växer fram + Jag firar 2 år nykter!

Bit för bit, våd för våd växer mitt nya rum fram. Det är fantastiskt och underbart. Magiskt på något sätt...

Jag gick in dit det sista jag gjorde i går kväll och det första jag gjorde i morse. Bara för att titta. Beundra resultatet.
Men det är en hel del kvar. U kommer i dag också så att vi kan fortsätta.

Så hur har det gått då? U och jag i samma lokaler i så många timmar....  Det har gått bra. Mycket bra faktiskt. Han har varit så där Underbar, hela dagen!

När han kom igår så hade han med sig en 2-års medalj till mig! En medalj som han har låtit skickas runt på 2 olika möten för att laddas! (det är en ritual vi ha inom AA att skicka runt medaljer i gruppen så att var och en i rummet kan ladda medaljen med kraft). Jag blev så RÖRD! Jag kände hur tårarna välde fram. Va snällt av honom....
Sen fick jag AA örhängen i silver också. Han har verkligen ändrat sig, det vill jag lova! Det är INTE ofta som han har kommit med gåvor förr när vi var tillsammans.

Tapetseringen gick också bra! Vi är rätt effektiva när vi väl sätter igång. Det känns som om han står för noggrannheten och jag är bra på tempot. Så vi jobbar rätt bra ihop.

På kvällen, när morsan kom hem med barnen, hade jag gjort i ordning min 2-års tårta. Vi hade jättemysigt allihopa tillsammans (trots att morsan var med...;-).
Barnen hade verkligen saknat U. De virvlade runt honom som fjärilar runt en blomma och tiggde uppmärksamhet. U såg ut att trivas.

Vid Gud att jag hoppas att varken barnen eller jag blir svikna en gång till....


 

Kommentarer
Postat av: Ankan

Stort stort Grattis till en fantastisk prestation som du gjort alldeles själv och för din alldeles, alldeles egna skull! Så glad för att du fick en fin, trygg dag full av kärlek och omsorg - trots mamsen :-/
Jättelång kraaam

Postat av: Alice

GRATTIS,GRATTIS vad du kan vara stolt över dig själv. Och vilken fin ritual. Jag hade gråtit floder tror jag. Det måste generera styrka och mod för lång tid framöver.
Du är bäst!
Kram

2007-09-02 @ 16:56:43
URL: http://fattar0.bloggagratis.se
Postat av: Lillamej

Uj uj....nu blir jag rörd igen...snyft. Och jag som sitter på jobbet..puh.
Tack Ankan och Alice! Detta är SÅ mycket större än att fira min födelsedag. Idag har jag min medalj i fickan. Den skickar vågor av värme och kraft genom jeansen.
En dag hoppas jag att få ge den vidare till någon som behöver den.
Kram & Tack!

2007-09-03 @ 09:32:55
URL: http://jagvillevanykter.blogg.se
Postat av: Lena

Stort innerligt varmt Grattis!
Beundransvärt och modigt!
All kraft,Energi, all lycka till dig framöver!
Allt börjar med ett första steg!
Du har tagit många!

2007-09-03 @ 10:13:55
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Anonym

Jättegrattis till din två-årsdag! Själv har jag använt mina medaljer på möten som rört mina barn...fått massor med kraft..och i dag är det väldigt mycket som går bra för mina pojkar. Jo, har självklart funkat även på alkoholen för jag är fortfarande nykter!! KRAM vännen.

2007-09-26 @ 09:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback