Vilken gåva AA är!

Vi var på möte i den andra stan i går kväll. Det var talarmöte och säkert ett hundratal människor. Vilken Stämning!

U hade varit så ridderlig att han hämtade prinsessan på fritids på eftermiddagen, så att jag kunde jobba några timmar till. Sen träffades vi hemma hos U, tillsammans med en annan AA-vän (vi kan kalla honom Rally-P), för att äta middag innan vi skulle åka.

Det kändes som en riktig familjemiddag. Jamenar hur ofta sitter vi 4 till bords hemma hos U? Mysigt var det iaf.

Rally-P var nervös, för han skulle vara 5-minuterstalare. Jag hade en sponsie som skulle vara huvudtalare, så jag var också nervös, för henne....
Men som vanligt när vi känner tillit till livet och till vår Högre Kraft, så ordnar sig ALLT till det bästa!

Rally-P var så himla duktig! Nervös förstås, men lyckades liksom förmedla budskapet att även om livet ibland serverar "sura puckar" så med hjälp av programmet så kan vi hålla oss nyktra ändå!

Min sponsie gjorde mig också SÅ STOLT! Hon har en sådan livshistoria att berätta! Den är ömsom komisk och ömsom tragisk, så som för så många av oss. Men budskapet gick fram till oss alla!
Om vi bara vågar ha ett öppet sinnelag och vågar lägga ifrån oss vårt stora Ego, så kan programmet och kraften i den, befria oss från både alkoholen och andra besattheter!

Jag blir så uppfylld av dessa möten! Budskapet, den stora kärleken och acceptansen i gemenskapen. Vi kan alla bli älskade och accepterade för DEN VI ÄR! Och att träffa alla mina sponsier, Mr P, min alkoholterapeut, var också där. Det gör gott att se alla glada kärleksfulla ansikten. Efter säkert 50 kramar så känner jag mig fulladdad med trygghet och kommer att klara mig många dagar!




Kommentarer
Postat av: Micke

:) Gott att läsa!!
kram!

Postat av: Anna

Ja vilken kväll det va.... kände mig helt tom när jag kom hem och lite rädd... men idag känns det bara skönt, det var verkligen ett stort steg... Tack för ditt stöd. Jag är så glad att du finns i mitt liv! KRAM!

2007-10-11 @ 19:50:07
URL: http://acompassion.webblogg.se
Postat av: Mona

Instämmer helt med din rubrik. Det verkar vara riktig fart på AA där Du bor. Ibland blir jag lite avundsjuk när jag hör sådant. Jag måste åka 3 eller 4 mil för att komma till ett möte men budskapet är detsamma så det ger mig mycket det också.

2007-10-12 @ 09:40:42
URL: http://soberiana.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback