Män är från Mars o kvinnor från Venus?

Jag har pratat med olika kvinnor. Om det här med mäns kommunikationsförmågor ( kommunikationsviljor).

Min sponsor beskrev det så himla bra. Att män vill penetrera oss kvinnor fysiskt. Men vi kvinnor vill penetrera våra män känslomässigt. Vi har svårt att bara låta dem vara som de är. Utan vi vill gärna känna att vi ÄGER deras känsloliv på nåt konstigt sätt.....Och det kan få dem att sparka bakut och dra sig tillbaka.

Det var skönt med kvinnofika i går kväll. Före mötet i den andra staden har vi alltid ett kvinnofika på ett av stans mysigaste kaféer. Skönt att få prata ut med andra kvinnor. De pratar så att jag förstår!

Vi var alla överens. Om att det bara inte GÅR att prata om vissa saker med män. Vi kvinnor behöver varandra mer än vad vi förstår tror jag. Då kanske vi kan låta våra män vara ifred!

Jag funderade länge på det på vägen hem från den andra staden i går kväll. Hur jag ska göra nu.

En del av mig tycker faktiskt att det är ganska skönt att få vara så här ytlig med U. Undvika alla jobbiga samtalsämnen, bara prata om andra och vad vi gjort under dagen.

Men han frågade varför jag inte skulle sova över hos honom. (Jag har brukat göra det efter mötena i den andra staden eftersom han bor närmare jobbet).
Jag bara bytte samtalsämne. Sa att jag ville prova den nya motorvägen som öppnade just idag. Sen började jag prata om något annat. Han frågade inget mer. Sköööööönt. Det fungerar!

Men hur gör jag på fredag? Då är det inplanerat att han kommer hem till mig.....

Jag KAN bara inte vara intim med en människa som jag är så ytlig tillsammans med. Jag tror inte att jag klarar det. Det skulle ju kännas som att gå i säng med grannen eller nåt....

Hur GÖR ni män????

KAN ni bara hoppa i säng o ha sex, fast ni bara pratar om vädret eller TV-sporten precis innan?

Jag FATTAR inte hur ni fungerar? Jag VET bara att JAG inte klarar detta!




Kommentarer
Postat av: Dr S

Hmm.. jag kan bara tala för mig själv, men jag tycker att sex och kärlek hör ihop. De gånger jag haft one night stands har jag inte mått bra efteråt. Jag har känt mig elak på något vis.
Sex, kärlek och bra stämning bildar en positiv uppåtspiral som leder till mer sex, kärlek och bra stämning, men det är så lätt att man hamnar i motsatta sitsen. Ingen sex, haltande kärlek och dålig stämning.... Det kan vara svårt att ta sig ur.
Därför tror jag det är så himla viktigt att man kan prata småsaker innan de blir problem.

Postat av: Lillamej

Tack Doktorn. Har saknat dina kommentarer här! Det känns så bra att få höra även "manliga" åsikter liksom...
Tack!

2007-10-22 @ 10:20:41
URL: http://jagvillevanykter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback