Hus eller lägenhet....?

Åh vad det är svårt. Jag har så svårt att bestämma mig för hur jag vill göra med mitt hus. Ska jag bo kvar eller sälja? Är det bättre med lägenhet eller är jag skyldig barnen att ha kvar huset?

Jag har varit på två lägenhetsvisningar i helgen. En ganska sliten 4:a och en 3:a. Båda ligger nära skola och fritids, men tyvärr också nära Mr Stoneface lägenhet.

Om jag vill att barnen (och jag) ska ha egna rum så är det ju 4:an som gäller. Men då blir ju månadskostnaden lika stor som jag har idag i mitt hus! Den lägenheten var dessutom i mycket stort renoveringsbehov. Ytterligare renovering är jag INTE intresserad av!

Om jag ska kunna komma ner i månadskostnad så måste jag alltså köpa 3:an. Men då får ju jag sova i vardagsrummet om barnen ska ha egna rum...suck.

Fördelen med att sälja huset är att jag får loss pengar. Då kan jag köpa den där motorcykeln som jag så länge har längtat efter. Jag har också drömt om en retreat- eller meditationsvecka någonstans, och att få kunna göra NÅGOT roligt tillsammans med barnen nästa sommar. Jag skulle också kunna betala av mina studieskulder, och därmed slippa ha dem att betala på varje månad.

Om jag bor kvar i huset så har jag ju stora ytor (som står tomma varannan vecka...). Kakelugnen kommer jag att sakna. Och badkaret. Kaninerna får bo utomhus för något garage finns inte till 3:an.
Trädgården och gräsmattorna känns också mer o mer som en belastning.

U var med mig på visningarna. Han tyckte ungefär som jag i det mesta. Men han uttryckte inget som helst om att det vore trevligare om VI två flyttade ihop så där är han väldigt konsekvent.....

Det är "me myself and I " som vanligt alltså. Jag måste själv bestämma hur och var jag vill leva och bo. Jag blir sorgsen när jag tänker på det. Som att innerst inne är , och har, jag alltid varit ensam i allt.....






Kommentarer
Postat av: Ankan

Usch! Är inte där än att jag har orkat ta tag i det. Men tankarna har jag och funderingar på vad jag ska göra. Vet ju att när jag väl börjar leta och titta så är det bara en tidsfråga - en jobbig tidsfråga. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback