Äntligen tog han initiativet!

I går kväll på telefon gick det inte för mig att undvika de känsliga samtalsämnena längre. Han konfronterade mig äntligen med frågan om vad som är så fel emellan oss.
Han frågade mig rakt ut. ( Va rörd jag blev! Jag var så rädd att han ALDRIG skulle reagera utan tvärtom vilja ha det så här....snyft...)

Jag sa som det var! Att jag försökt att anpassa mig o göra så som jag upplever att han hela tiden gjort. Tigit eller bytt samtalsämne så fort något jobbigt ämne tagits upp. Att jag försökt att undvika allt som jag känt att han tycker är "känsligt". Bara pratat om andra och sådant som absolut inte kan kopplas med oss två.

Till sitt försvar sa han som vanligt att han var rädd. Att rädslor var orsaken till varför han gör så.

Gud vad jag är less på det. Att han jämt skyller på sina rädslor. Jag sa det till honom;
"Är det inte dags att börja konfrontera dina rädslor i så fall?"
"För jag vet inte om jag vill ha en relation där vi ständigt undviker känsliga frågor, och jag VÄGRAR vara den enda som tar ansvar för vår relation".

I så fall får det vara för min del faktiskt. Jag vill faktiskt känna att även han VILL ha en relation och inte bara jag.

Han kommer över till mig ikväll.
Jag är lite rädd för vad som kommer att hända mellan oss.
Jag vet inte riktigt hur jag ska vara liksom. Men jag tror att jag ska låta honom ta upp detta själv......Usch va nervöst det känns....


 
 




Kommentarer
Postat av: Dr S

Det är jobbigt med känslor för oss män ju...
Lycka-till-kram!

Postat av: Micke

Att konfrontera sina rädslor är en del av tillfrisknandet, man måste, annars kan man ju inte gå vidare!!
Håller på dig!!

Kram

2007-10-19 @ 20:09:00
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Mona

Bra att han vaknade till ändå. Klart att man måste prata om sina känslor och reda ut sådant som är oklart.I de relationer jag haft har det alltid varit jag som försökt prata känslor medan männen varit "rädda". Har svårt att tro att en relation kan bli riktigt bra om man inte kommer till rätta med jobbiga saker.

2007-10-19 @ 21:00:58
URL: http://soberiana.wordpress.com/
Postat av: Christina

Å undrar hur det gick nu då
... kan hoppas på att ni fick prata lite och nysta ut en del.

2007-10-20 @ 23:05:38
URL: http://treflickor.squarespace.com
Postat av: Ankan

Väntar spänt på rapport. Kram

2007-10-21 @ 11:19:28
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/
Postat av: Lillamej

Tusen millioner TACK till er för era kommentarer! Så skönt det är att få vädra mina rädslor på min blogg. Och allt gick så bra, så bra.. Jag är lycklig...skriver mer i nästa blogg...
Kram alla!

2007-10-22 @ 10:18:55
URL: http://jagvillevanykter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback