45 personer i telefonkö....

Jag känner mig som en riktig looser.

Precis som det kändes den dagen för 2 år sedan när jag insåg att jag var en alkoholist, men innan jag förstod att det var en sjukdom.... Då, när jag trodde att det bara var min svaga karaktär som var orsaken.

Just nu sitter jag i en telefonkö till Telia. Jag sitter med 2 fakturor framför mig som är obetalda. Jag har 180 kr på kontot och det finns inte en chans att jag kommer att kunna betala dessa fakturor denna månad heller....

Och det är just nu 34 personer kvar i kön....suck....Looser.....




Kommentarer
Postat av: Micke

Vadå looser? Du är ju nykter för tusan!!!!
Fakturor ja, ibland blir det ju så bara, men jag lovar, det löser sig så småningom!!
Själv har jag ju en myndighet som tar pengar varje månad, det funkar också!!
Förr eller senare är jag ju skuldfri!!
Ha de gott!

Postat av: Ankan

Håller med Micke. Du och dina barn vann högsta vinsten - nykterhet. You are a winner!!! Hoppas du kom fram i kön och att det löste sig utan självförakt och slag mot självkänslan. Kram

2007-10-02 @ 07:32:32
URL: http://www.ettbultandehjarta.blogspot.com
Postat av: Lillamej

Tack Ankan o Micke!
Joodå det tog en kvart, men jag kom fram! Den ena fakturan fick jag flytta fram en månad, men den andra MÅSTE jag betala. Den var från FÖRRA månaden!!!
Så jag fick krypa till korset o be U om pengar (IGEN!). Men han är aldrig ovillig, det är JAG som har så j-vla svårt att be om hjälp!
Kanske min Högre Kraft försöker lära mig något....?
Kram vänner!

2007-10-02 @ 08:18:01
URL: http://jagvillevanykter.blogg.se
Postat av: coz

Vad jag har hört Lilla-du tar det en djäkla lång tid innan alkisar lär sig be om hjälp.
Håller med Micke.
Du är ju nykter i alla fall.
Åsså det där med tålamod,det har jag också hört att
alkisar har problem med,men det är bara nåt jag
hört.
Önskar dig en god fortsättning på nykterheten!
coz
Ps.
Så länge du är nykter kommer allt att lösa sig,så
oroa dig inte.
Men oron är ju inbakad i alkisarna så det kanske
man inte kommer ifrån!
Men man lägger inte EN ENDA dag till sitt liv med oro.
Moi!
Och om man kan göra något just nu åt situationen bör man ju genast göra det,men omständigheter man inte rår på kan man inte för tillfället lösa och man behöver då inte ens tänka på dem.
Tat lungt.
Då är det bara att vänta.
(Fast man vill ju ha allt gjort eller klart helst igår!)
Hej igen!

2007-10-02 @ 09:53:28
URL: http://juhani-juoppo.bloggagratis.se
Postat av: Cissan

Du ær absolut inte
någon looser! Snælla inte sæg så om dig sjælv! Det ær enormt starkt att komma bort från alkoholen nær den satt klorna i en.
HA det så bra!
kram

2007-10-03 @ 09:07:35
URL: http://cissan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback