Vårt första egna AA-konvent!

Den föregående helgen har varit så himla proppfull av tillfrisknande så jag saknar ord! För första gågen är jag med och anordnar ett AA talarkonvent! Det var även första gången för denna AA-grupp!

Både lördagen och söndagen innehöll talare som talade dels om stegarbetet i AA:s olika steg, och om sina personliga erfarenheter därav. Sedan varvades konventet med talare som berättade sina livshistorier. Oj va gripande det var! 

Efter varje session fanns det tid kvar så att vem som helst kunde gå upp och vittna om sina erfarenheter. Det är fantastiskt att se människor som är vana att leva i alkoholismens totala isolering, stiga fram i ljuset uppe på scenen, med allt vad det innebär av nervositet och prestationsångest!

Men lokalen var så full av kärlek och innerlighet så att man nästan kunde ta på det! Jag var så himla stolt över att se mina sponsier ta stora kliv framåt i sina tillfrisknanden! Att de går emot sina rädslor för att tala inför folk. Att de kliver in och tar plats så fantastiskt fint i gruppen! Det är stort!

Själv var jag mötesledare på söndag eftermiddag och fick tillika den stora äran att avsluta hela konventet! Jag avslutade med att läsa "En vision för dig", ur AA:s Stora Bok. Den texten är så hoppfull tycker jag!




Kommentarer
Postat av: Micke

Gott att läsa, har varit inne o läst flera gånger just detta inlägg!!
:) Var är du förresten`?
Hoppas du har det bra.. kram från en som just kommit till steg 4!!

Postat av: henrietta

kom tillbaka! vi saknar dig!

2007-11-30 @ 11:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback