Shit va jag e rädd !

Jag ska vara huvudtalare på ett AA-möte ikväll. Vi talar HUVUDTALARE! Alltså mellan 80-120 pers. i publiken och JAG ensam uppe på en scen i 30-40 minuter!

Mina tankar kretsar mycket kring det här med mina rädslor och varför jag väljer att utsätta mig för detta. Vad är det som gör mig rädd och samtidigt så faschinerad av detta?

Ena stunden så får jag PANIK när jag tänker på vad jag ska göra ikväll.

Andra stunder så har jag bara ett stort lugn i min mage och full tillit till att det som ska komma ut ur min mun ikväll, det kommer också att komma. Och jag kommer att försöka att ha kul och njuta av min tid i rampljuset.
För det finns en liten linslus-del av mig också som bara njuter av att få vara i centrum och att alla ser och lyssnar enbart på mig.

Den läskiga delen är min prestationsdel. Mitt duktiga jag. Det är DÅ jag får panik. Över att jag måste vara en duktig AA-representant. Säga bra saker, prata om tillfrisknande och stegen, hjälpa nykomlingar osv osv....
Men jag VET att det är detta är den sjuka delen av mig.

Jag tror att resultatet blir bäst och att jag mår bäst, om jag kan lämna över ansvaret till min Högre Kraft. Jag går helt enkelt bara upp dit på scenen och presenterar mig;
"Hej jag är Lillamej och jag är alkoholist"
Sen tar Gud över resten och det kommer att bli bra. Jag VET det! Orden bara kommer i min mun! Jag har upplevt det förrut och jag kan inte förklara vad som händer, men något mirakel är det. Och jag litar stenhårt på den kraften!
Det blir MÅNGA 3-stegsböner i eftermiddag känner jag!

Skönt att få skriva av sig lite här på min blogg också! Puuuhhh Djuupa andetag nu.....



Kommentarer
Postat av: Judith45

Jag håller tummarna för dig och är säker på att du klarar det super ikväll.

Tack för en fin blogg som hjälper mig som är både medberoende och nyligen förstått även jag är en beroende (tabletter).

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback