Söndagsdejt med Murre

Joodå dagen har förflutit på ett lugnt och gemytligt sätt. Vi satt på ett fik, Murre o jag, i flera timmar över några muggar Chai Latte. Myyysigt.

Vi drog en del av våra livshistorier. Kände igen oss, jämförde, och var över lag väldigt öppna och ärliga. Så där som bara folk i gemenskapen kan vara.

Sen gick vi på bio. Han hade bokat biljetter till Simpsons och den var SÅ BRA! Fy fabian vad jag skrattade! Vi höll varandra i handen en stund in i filmen och det kändes bra. Pirrade lite i magen. Men efter ett tag så släppte jag taget. Kändes svettigt liksom.

Efteråt gick vi och åt, och fortsatte prata om våra liv. Både det som har hänt och om förväntningar i framtiden. Sen skulle han hem, för hans pojkar skulle komma hem från sin kontaktfamilj. Jag gick på AA-mötet som började 18:00. Kunde inte riktigt lyssna på de delningar som gjordes, för jag hade tankarna på annat håll.

Så hur mår JAG nu då? Och hur tänker jag om relationer med U och/eller Murre?
Nu har jag ju träffat Murre och har lite mer att jämföra med.  

Jag känner mig märkligt lugn och oberörd faktiskt. Som om allt detta egentligen inte berörde mig, utan någon annan. Ingen brådska har jag åt något håll. Just nu trivs mitt ego rätt bra. Två stycken intressenter, mot för en vecka sedan noll!

En del av mig vill inte ha någon relation med någon av dem. Att få tillväxa och fortsätta vara singel tror jag är det som är nyttigast för mig personlighetsutvecklingsmässigt.

En del av mig vill fortfarande ha U. Han känner mig. Han vet hur jag fungerar och vad jag går igång på. Och jag HAR varit hård mot honom. Av bitterhet mest tror jag.

En annan del av mig vill ha nyhetens behag, dvs Murre. Han har ett lugnt och mjukt sätt. Men även han har ju den här sjukdomen. Han är rätt självcentrerad han också och det avbröts en del från bägge håll under våra diskussioner idag.

Han är kanske en mer typiskt NA-person än AA-person. NA-folk har ett annat sätt, ett annat kick-beroende än AA-folk tycker jag. Problem att handskas med pengar och prestige. Förkärlek för snabba klipp och genvägar i livet. Vi diskuterade mycket om beroenden. Och han har tendenser till spelberoende, sex- och relationsberoende och mycket annat smått o gott (enligt han själv). Så Murre är inte någon osuldsfull pojke, trots att han ser sådan ut....;-)

Hade ett bra samtal med min sponsor ikväll. Vi har telefontid på söndagkvällar vid 21-tiden. Hon tycker sig höra en skillnad på hur jag uttrycker mig när jag berättar om U och Murre. Jag talar mer om vad JAG tycker och vad JAG vill ha av en relation, numera.
Förrut pratade jag mest om vad U hade gjort och sagt och jag gissade mycket om vad han tänkte och tyckte om olika saker.
Jag gillar att höra detta! Jag VILL ha fokus på MEJ!

När jag ber på morgonen/kvällen, så ber jag bl. a om att få hjälp med mina prioriteringar. Först och främst kommer mina barn. Sedan mina sponsier (jag har fem numera!), sedan mina kvinnor i kvinnogruppen, SEN kommer män och ev. relationer.

TACK GUD för en fin och intressant dag! 


JAG ÄR FORTFARANDE SNUSFRI!


Kommentarer
Postat av: Ankan

Så bra det låter. Att du börjar fokusera alltmer på vad som är bäst för DEJ. Grattis, du har kommit en bra bit på väg!
Sedan undrar jag hur det fungerar med att ha flera sponsorer? Hoppas du har lust att berätta lite. Kram

Postat av: Lillamej

Hej Ankan,
Och TACK för gratulationerna! Jo det är så att jag har EN officiell sponsor som hjälper mig med stegarbetet. Hon bor i en annan stad. Men sedan har jag en hjälpsponsor också, i min egen hemstad. Henne ringer jag till närhelst jag behöver vägledning eller ett bollplank. Men hon vill inte vara officiell sponsor pga att vi ligger lika i vårat stegarbete just nu. Båda dessa kvinnor är också utbildade, men ej nödvändigtvis utövande präster. Det är också ovärderligt för den andliga utvecklingen.
Sedan är JAG sponsor till 5 kvinnor. Och dessa hjälper jag i deras stegarbete. Två bor i min hemstad, och tre i en närliggande stad.
Hoppas det har klarnat något? Fråga gärna mer om du undrar över något!
Kram!

2007-07-30 @ 21:05:56
Postat av: Micke

Det är en viss skillnad på Na och AA precis som du säger, nu har jag ju inte besökt dem sen början av 2005, men ändå!
Får önska dig lycka till med din framtid!!
ha de gött!

2007-07-31 @ 19:15:57
URL: http://beckfjall1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback