Min Högre Kraft är nära idag

Andra semesterdagen har gått till ända. Dagen har varit lugn och känslosam på något sätt. Jag har känt mig i direktkontakt med min Högre Kraft ända sedan i morse.

Tonårssonen och jag åkte in till stan på förmiddagen. Han skulle klippa sig och jag skulle köpa dansskor. Det var ett märkligt sammanträffande att just den frisör som han ville gå till, låg vägg i vägg med den nyöppnade dansbutiken!

Jag hittade ett par underbara mjuka svarta dansskor med mockasula för 599 kr. Jag har velat ha ett par sååå länge nu. Jag ska ju ut och dansa både torsdag och fredag kväll så jag behöver bra skor! Det känns viktigt att satsa aktivt på mina intressen just nu. För att  bygga upp min självkänsla!

Väl hemma igen, så tog jag mig tid att meditera. Sen körde jag en sväng på motorcykeln innan jag ställde mig att måla lister i mitt nya sovrum! På kvällen var jag på ett helt underbart kvinnomöte. Bara massor med kärlek och andlighet i det mötet! Jag ÄLSKAR verkligen dessa kvinnor!

Så allt som allt har jag satsat på BRA saker idag! Så därför mår jag också bättre och bättre!

Men en sak irriterar mig fortfarande. Och det är att U fortfarande äger en sådan stor del av min hjärnaktivitet. Jag skulle vilja säga att 60-70 % av mina tankar involverar honom på något sätt. Min sponsor säger att det beror på min beroendepersonlighet. Att jag så väldigt lätt fixerar mig /blir beroende av olika saker. Män, sprit, sex, snus, cigaretter osv osv....
Hon säger att det kommer att ta tid att få honom att försvinna helt ur min hjärna. Jag måste ha tålamod, precis som med alkoholen. Envist och tålmodigt ska jag fortsätta göra rätt saker, en dag i taget! 



JAG ÄR FORTFARANDE SNUSFRI!!!!!!!!! IDAG ÄR DET DAG 8! JIPPEEEEEEEEEEEEE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback