E-vården U-rapport!

Jag bara måste få skriva av mig. Det var lugnt under praktiskt taget hela eftervården. Efter sinnesrobönen så vände jag mig mot U och frågade om han hade med sig mina saker. Förra veckan hade jag ju bett honom packa ihop det sista av mina saker hemifrån sig. Jag vill ha tillbaka allt mitt.

"Jag har allt ute på motorcykeln, i sidoväskan", säger han. Han gör sig ingen brådska minsann, utan tar sakta och makligt på sig heela motorcykelstället.
Jag står där och bara suckar och stampar.... Jag som är van att först av alla kasta mig ut och därifrån, får stå och vänta o vänta och se på när en efter en av de andra droppar av. Det börjar nästan kännas utstuderat från hans sida.
"Du har väl inte bråttom någonstans idag heller"; säger han. Vafan vet han om det; tänkte jag, men sa inget.

Väl utanför så tar han fram plastkassen med mina saker.
"Jag hade helst velat att du kom hem till mig själv och hämtade dina saker"; säger han då.
"Varför då?" Frågade jag.
"Åka dit och hämta en kasse och sedan? Hejdå?" Verkar onödigt, tyckte jag.

Så plötsligt så säger han, med min kasse i handen;
"Du vet väl att jag är förälskad i dig!"......

Jag blev alldeles paff!!! Vaddå förälskad? Han vet ju inte ens vad kärlek är, sa han ju i Kristihimmelsfärdshelgen!!! Så jag frågade honom;
"Jamen du vet ju inte vad kärlek är?, det sa du ju när du gjorde slut?"
" Hur kan du då veta att du är förälskad?"

Då kom det tragiska svaret: "Nää jag vet fortfarande inte vad kärlek är....."

Då bara exploderade jag! FAN JAG ORKAR INTE MER! Jag slet åt mig min kasse! Slängde den, allt vad jag orkade, rätt in i min bil (jag hade bildörren öppen och bilen igång för säkerhets skull....).
Sen sa jag med jävligt dryg röst;
"Återkom när du har tagit reda på det då!" 
Sen hoppade jag in i bilen och drog iväg utan att en endaste gång vända mig om och titta bakåt.

Jag hade puls i 200 som vanligt, men FAN vad jag mådde bra inuti! För en gångs skull fick JAG säga ifrån. Och jag kommer INTE att sörja om han inte hör av sig! Han får banne mig bestämma sig någon gång!!!

Tillbringade eftermiddagen med att titta på en DVD "Underbara älskade" (vacker film, grät massor!), sen var jag ute och sprang en sväng i skogen. Nu ska jag duscha och lägga mig o läsa en bra bok! Fan vad jag mår bra just nu! Självkänsla - Here I Come !!!! Yiipppeeeeeee!







Kommentarer
Postat av: Ankan

Vad gör han? Varför? Vad vill han? Vill han dig illa? Vill han att du ska komma ur balans? Jag förstår inget jag heller. Usch! Hoppas du kan fortsätta och koncentrera dig på dig själv och ditt välmående. Kram

Postat av: Lillamej

Ja HERRE jävlar om jag visste vad det är han vill!!! Jag fattar INGENTING! Så fort jag kommit i balans, så kastar han ut en krok. Och så sitter jag fast där IGEN!
Men det är kanske det som är felet. Att det HAN gör - Styr mitt liv....Det borde det väl inte få göra....?

2007-07-14 @ 16:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback