Rapport landsmöte Mariestad 2007

Hej o hå! Nu är jag hemma igen! Vilken KANONHELG det har varit! Sällan ser man så mycket tillfrisknande på ett och samma ställe som denna helg i Mariestad!

På fredagen när vi kom ner, så gick jag på två möten. Det blev ett möte med tema Ärlighet, och ett möte med tema Ta det lugnt. Båda dessa teman passar mej så bra. Jag ljuger ofta helt omedvetet och systematiskt, och jag behöver öva mig i att vara ärligt, mest mot mig själv.
Tålamod är också något som jag har svårt med, så mötet med temat  Ta det lugnt gav mig många schyssta delningar.

Gubbsen hade bokat rum på Hotell Billinge hus i Skövde. Värsta lyxhotellet som låg högt högt upp på en kulle med överblick över hela Skövde. Mycket vackert ställe! Det gjorde INGENTING att jag fick dela rum med Bosse. Han är runt 60 år och med över 10 års nykterhet. Vi hade det riktigt trevligt faktiskt. (Han påstår att jag snarkar....?).

På lördagen valde jag ut två möten. (Jag ORKADE inte med fler, för det suger verkligen musten ur en med alla djupa och sanna delningar). Jag valde ett Vuxna Barn-möte med temat Självkänsla. Tungt! Jag började gråta när jag delade om min barndom och var/hur jag tror att min dåliga självkänsla kommer ifrån.

Sen valde jag ett AA-möte med temat Relationer. Ett alltid lika intressant och aktuellt tema. Jag tror att alla vi som är i tillfrisknande har / har haft problem med relationer. Min sponsor säger att framför allt Vuxna Barn oftast har trassel med sina relationer. 
Summa sumarum från det mötet var att det viktigaste av allt var att bygga upp en BRA RELATION MED SIG SJÄLV först innan man börjar blanda in en partner.

På lördageftermiddagen gjorde vi stan. Mariestad är en underbart vacker hamnstad vid Vänerns strand. Gamla hus och en underbar gammal stenkyrka som jag var in i. Jag satt en stund i kyrkan och tände några ljus.

På lördagkvällen var det supé och dans. Det var jättekul. Jag börjar känna igen vilka som kan dansa också ifrån föregående konvent som jag har varit på, så det är dessa jag vågar bjuda upp.
Kvällen avslutades med ett vackert midnattsmöte i aulan, med djupa Life Stories från scenen blandat med underbar musik.

Söndagen bjöd på ett Vuxna Barn möte under temat Släpp Taget. Flera delningar handlade om hur svårt det är för oss kvinnor att släppa taget om "vår" alkoholist. Det var många Al-anon medlemmar där.
Helgens sista möte var ett Kvinnomöte. Mötet handlade om allt från män och relationer till matmissbruk, utseendefixering, duktighetskomplex, kommunikationsproblem mm mm....

Så helgen har varit MYCKET BRA! Det känns verkligen som en storsatsning på mej själv!

Jag blev avsläppt i stan och tänkte först ta bussen hem. Men i stället ringde jag Murre som kom och skjutsade hem mig. Det var första gången han var hemma hos mig. Det var lite pirrigt och nervöst för jag visste att tonårsgrabben troligtvis skulle vara hemma vid datorn. Dessutom var det ostädat som fan hemma. Men allt avlöpte väl och efter en fika på altanen åkte han hemmåt. ( Vi kanske ska åka o bada med alla barn i morgon för de har lovat fint väder!)



Kommentarer
Postat av: Ankan

Vad suugen jag blev på att gå på ett konvent. Vad synd att jag inte tog mig samman och åkte. Fast å andra sidan, jag har gjort så mycket - i mitt tycke - modiga saker i sommar, så jag får spara detta till en annan gång. Så glad för din skull att du haft det bra. Och ja, jag ÄR så glad att du är tillbaka och bloggar. Kram

Postat av: Lillamej

Tack Ankan!
Det kommer alltid nya konvent att gå på. Och jag har saknat dig och din blogg också!
Kram!

2007-08-06 @ 22:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback