Att vara behövd....

Jag och prinsessan är ensamma hemma ett par dagar. Tonårsgrabben är utvald att springa distriktsmatchen i orientering och det innebär övernattning på annan ort.
Vi har haft jättemysigt. Ätit pizza och köpt godis. Suttit nedbäddade i soffan och tittat på Simpsons. Jag har haft ork att läsa texten högt för henne (det brukar jag inte orka...).

Men så ringer telefonen. Nödsamtal. Från det mötet jag brukar gå på onsdagar som är i en annan stad. Det är U´s sponsor som ringer. Det finns en kvinna där som behöver hjälp. Behöver mej! Hon har varit in och ut ur programmet i flera år, och har idag bara tre dagars nykterhet. Men hon hade hittat iväg till mötet ikväll och signalerat om hjälp!

Jag tycker om U´s sponsor. Han är en handlingarnas man. Han har hittat alkisar på gatan förr som han fått med sig på möten som har ändrat resten av deras liv. Han sa att han såg detta i mig också! Jag blev glad! Jag VILL verkligen vara till nytta. Jag vill kunna få ge tillbaka allt det fina stöd och den hjälp som jag en gång så desperat behövde!

Jag nattade prinsessan och bad sedan en kort bön till min Högre Kraft. Sedan ringde jag. Men jag fick inget svar varken på hemtelefonen eller på mobilen. Jag lämnade ett meddelande på mobilen om att jag ringt och att jag skulle försöka igen senare.

Hoppas jag får tag på henne. Om det är meningen så kommer jag att nå henne....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback