AA Vaxholmskonventet!

Ja den här helgen kommer jag att leva länge på, det kan jag lova!

Lördagens konvent innehöll en hel del bra möten. Jag gick mycket på Al-anon och Vuxna Barn-möten även denna gång. Bland annat ett möte handlade om relationer. Det var flera unga killar där, de kanske var mellan 25-35 år, som delade mycket öppet om sina relationsproblem.

En kille berättade om hur han i många år hade använt sig av tjejer för sin egen bekräftelses skull. Han hade behandlat dem som skit och han mådde dåligt för detta. Om någon tjej hade blivit kär i honom, så hade han utnyttjat detta för att få sitt ego bekräftat ett tag, men så fort det började hetta till så hade han gjort slut. För egentligen var det ju inte kärlek från hans sida.

Naturligtvis hade tjejen då blivit förtvivlad, och detta hade enbart stärkt hans ego, eftersom det då bevisade HUR kära de hade varit i honom. En ren kick!

När sedan tjejen så småningom hade läkt ihop och börjat gå vidare, kanske hittat en annan kille, DÅ blev han genast intresserad igen förståss!  För nu hade han själv börjat må dåligt igen och behövde mer bekräftelse. Så då blev målet att få henne tillbaka igen. Och så kunde det hålla på om och om igen....

Jag fick en mycket äcklig smak i munnen av att lyssna på denna delning.... Påminner alltför mycket om en viss persons beteende i min närhet....

Sedan gick jag på ett möte under temat "Självrespekt", samt ett som hade temat "Att sätta gränser". Mycket bra möten som verkligen stärker mej i min personliga tillväxt!!!

Avslutningen på konventet hölls i Vaxholms lilla vackra kyrka. Där varvades delningar och livshistorier från AA, Al-anon och Vuxna Barn med vacker musik.

Sedan slöt dessa hundratals människor en jättestor ring och tillsammans bad vi Sinnesrobönen. Vilken stämning! Och vilken Avslutning! Snacka om MASSTILLVÄXT!





Kommentarer
Postat av: Ankan

Vad jag hoppas att jag snart får tillfälle att vara med på ett konvent. Har hört så mycket om dem. Det får bli kommande års modiga grej för mig tror jag.

Postat av: Lillamej

Man BLIR modig när man kommer dit! För de flesta i gemenskapen är så otroligt kärleksfulla och förlåtande till sin natur. Jag tror det blir så pga allt som de/vi har fått vara med om!
Kram!

2007-08-13 @ 20:08:23
URL: http://jagvilllevanykter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback