Oj oj oj de e mycke nu....

Jag har inte haft tid att blogga! Hemskt men sant!

Dels har det varit mycket att göra på jobbet, och prinsessan har varit mycket sjuk så jag har fått vara hemma ganska mycket. Hemma har jag ingen datoruppkoppling ännu så det har inte blivit någe bloggande hemifrån.
Och när jag till sist kom tillbaka till jobbet så hade jag BERG av jobb som väntade!

Nästa vecka ska jag iväg på en relationsvecka på ett kvinnobehandlingshem. Jag är så jätteglad för att jag äntligen tog mig tid för detta, men just nu känns det som om jag lämnar både jobbet och hemmet i kaos när jag åker på söndag. När jag bokade detta så kändes det så lååångt fram i tiden, men så plötsligt är det dags att åka!

Jag är redo mentalt i alla fall. Läste ut "Bli fri från ditt medberoende" av Melody Beattie i förrgår, och nu har jag börjat med "Kvinnors vrede" av Harriet Lerner......Oj oj oj vad jag har mycket kvar att lära.....Det förstår jag nu!

Efter relationsveckan börjar så äntligen min praktik också! Min chef har gått med på att jag 1 dag i veckan (på arbetstid!) får vara med en öppenvårdsgrupp i en annan stad. Detta för att det ingår 20 dagar praktik i den här utbildningen som jag läser. Spännande men omigen känns min tillvaro så fullproppad (med roliga saker iofs!)

Jag har knappt haft tid att tänka på min relation med U. Vi tillbringade i alla fall hela påskhelgen tillsammans. Vi hade inga gräl eller uppslitande situationer, men det var ändå skönt när han åkte hem på söndagen. Jag tror att jag behöver mer tid för mig själv helt enkelt!
Jag blir irriterad mest på att han inte kan prata om sig själv. Oftast pratar vi om mej och mitt mående och mitt tillfrisknande, eller så pratar vi om andras mående i vår närhet. Sällan eller aldrig tar han upp hur han mår själv, vad han själv brottas med i livet....Det är lite trist och ytligt och gör att jag än en gång känner mig ensam i en relation. Det påminner så mycket om mitt ex, Mr Stoneface och vår relation.
Men jag orkar inte fundera på det så mycket för jag har så fullt upp med mitt eget liv just nu!

Så nu kommer jag inte att skriva i min blogg på en vecka, men när jag kommer tillbaka har jag säkert huvet fullt med nya tankar och idéer! Och då blir det skriva av!

Ha en fin helg och vecka allihopa! Kraaaaaaaaaaaaaaam!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback