Jag kan knappt tro att det är sant!!!

Budet på mitt hus är uppe i 1.9 miljoner!!! Och ännu håller de på o bjuder!!!

Jag o tonårssonen satt uppe i går kväll och bara drömde. Drömde om utlandsresor till olika exotiska platser. Jag drömde om renovering av badrummet i nya lägenheten. Tänk vilka möjligheter det här öppnar upp!

Jag kan ta motorcykelkort i vår. Och köpa en EGEN motorcykel! Underbart!

Sen har jag ju länge drömt om att kunna åka på en relationsvecka och en meditationsvecka på Berget i Dalarna. Jag vill fotvandra i fjällen och bo i kvinnokloster i Vadstena. Jag har så mycket drömmar och planer som kan förverkligas redan i år!

Sen är jag ju rädd också. Rädd för att det här går mej upp i huvudet ocg att jag ska slarva bort mina pengar på skitsaker. Jag måste vara försiktig.

Jag är också rädd att Mr Stoneface, mitt ex, ska bli arg. Arg för att han inte får del av pengarna för jag sitter ju som ensamägare till huset och har lagfart på det. Han kanske känner att han "borde" få del av pengarna? Jag HOPPAS att han kan känna att pengarna kommer hans (våra) barn till del, och glädjas åt det.

För faktum är att när han och jag en gång i tiden köpte huset så betalade vi 950.000 kr för det. Så det blir en sjujävla vinst på huset, fast 20% går ju i skatt också....Och mäklaren ringer igen vid 10-tiden om de vill höja budet ännu mer...

Ja usch va dollartecknen snurrar runt i min skalle....Måste försöka tänka på annat nu....Det är riskabelt för en alkoholist med för mycket pengar.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback