Pirrig och förväntansfull

I morgon är det dags igen! För nästa seminarium i Addiktologutbildningen. Jag har längtat och saknat de andra och allt det vi gör på våra sammankomster. Det ska bli så himla kul att träffa de andra igen!

Den här gången ska vi ha läst "Att förstå de 12-stegen" av Terence T Gorski". En jättebra bok om man vill ha lite mer kött på benen vad gäller 12-stegs programmet. Den var så bra att jag blir riktigt sugen att dra igång ännu en runda med stegarbete. Men som min sponsor sa, efter sommaren sätter vi igång! Jag får helt enkelt lugna mej.

Sen ska vi ha läst 4 böcker, eller snarare häften, ur "Vägvalsserien". Jag beställde dem från SCAA:s hemsida, men för säkerhets skull beställde jag alla 18, även om vi bara hade de första fyra som läxa. Dessa 4 har jag inte hunnit läsa ännu, men jag räknar kallt med att eftermiddagen blir lugn här på jobbet så att jag hinner läsa igenom dem. Det är ju i alla fall fredag, så det borde vara lugnt här efter 16:00.

Sen ska jag skriva recensioner på allt det jag har läst... Nu kanske nån läsare tänker att det var ju dumt att lämna detta till dagen innan kursen? Joo kanske. Men samtidigt så kommer jag ju ha allt färskt i huvudet när jag kommer dit. Och kvällarna den här veckan har varit så uppbokade så jag har faktiskt valt att lämna detta tills i dag, fredag, med vett o vilje liksom.

Det jag längtar efter mest är att få komma bort några dagar och helt fokusera på MIG och mitt eget processande. Att få sakta ner tiden. Tänka och känna efter hur jag mår och hur det är inuti egentligen.

Men visst kommer jag att sakna U. Men han finns ju kvar, hoppas jag. Den senaste tiden, sedan jul, har det ju varit riktigt lugnt och skönt i våran relation. Inga katastrofer med "göra slut" attacker från någondera håll!

Ska bli skönt att slippa ifrån tankarna om flytten några dagar också. Även om jag känner att jag inte grubblar så mycket som jag hade gjort förr, så visst är det mycket praktiska saker att tänka på inför 1:a mars.

Nää nu ska jag jobba vidare så det snabbare blir lördag!

Hejsvejs!



Kommentarer
Postat av: Judith

Jag måste bara få fråga, varför måste man ta det så lugnt.? Att vänta till efter sommaren!?
Varför ska man vänta med att hela sig själv?
Jag har också hört devisen: "Långsamt kommer man längst"!! Tänk vilket helgon jag skulle vara nu i så fall, för lugnt har jag tagit det. Lite bättre har det blivit men varför ska jag fortsätta ta det lugnt? Åren går och jag blir inte yngre och jag vill gärna må bra igen så att jag kan förhoppningsvis träffa en man jag med. Men inte förrän jag själv mår lite bättre. Men om jag ska ta det lugnt så lär det aldrig bli av och jag fortsätter i stället att kyssa dom förbannade grodorna. ;)
Men det är ju olika det där. För mig gäller nog mer hastighet nu. Lugnt har jag tagit det i hela mitt liv och det vet jag ju vart det fört mig!

Må gott och jag önsksar dig allt väl. Kram

Postat av: Ingemar

Jag hoppas du haft en bra helg och att det går bra på din utbildning. Var själv sugen att gå en liknande men jag valde en annan utbildning i stället. Jag söker nu själv lugnet att hitta mig själv igen, speciellt som jag har haft en del medberoendeproblem och var tvungen att avbryta en vänskapsrelation som var så krävande att den hotade min nykterhet. Jag kände mig rätt ensammen när jag bröt och kunde inte somna som resten av familjen men när jag somnade drömde jag att en programvän kom och höll min hand, den drömen gjorde mig riktigt rörd så jag var tårögd när jag vaknade. Känslan som var ensamhet vändes till att jag är rik och värdefull. Är sugen att åka på möten i Sth igen och bara tanka bra energi.
Kram och tack till er som läst min delning till er.

2008-02-10 @ 21:22:22
Postat av: Lillamej

Judith: Jag jobbade riktigt snabbt i stegen första gången jag tog dem. Jag var ny-nykter och mådde förfärligt dåligt, och för att få den värsta ångesten att släppa så jobbade jag mig igenom steg 1-9 med ganska rask takt. Det hjälpte vill jag lova!
Men denna gång vill jag att det ska vara riktigt grundligt när jag går igenom stegen för andra gången. Jag vill att det ska handla inte bara om alkoholen denna gång, utan resten av mitt liv som ju också har blivit ohanterligt. Därför bad min sponsor mig att just nu fokusera på min flytt och lite annat, och vänta med stegarbetet till efter sommaren.
Jag tror att du känner själv hurpass bråttom det är att börja jobba i stegen. Det känns liksom i magen om man har mycket att jobba med eller ej. Lycka till vännen! Sänder massa kärlek o ljus till dej!
Kram!

2008-02-13 @ 18:33:18
Postat av: Lillamej

Imgemar: Kul att se dej här igen! Joodå kursen och helgen var underbar, tack!
Så bra att du lyckades bryta en energikrävande relation! Vi beroendepersonligheter måste vara ganska noga med vilka vi umgås med. Det kan stå oss dyrt att ha "fel" vänner. Vi behöver vara mer kräsna, och hålla oss till "vinnarna"! Och dumpa dem som bara tar energi och som inte respekterar oss och våra nya gränser...
Lycka till, vi ses!
Kram!

2008-02-13 @ 18:37:03
Postat av: Judith

Tack för ditt svar! DET var ett bra svar för mig. Jag känner mig så otålig för jag vill ju inte må skit så en snabb första omgång är kanske bra för mig med och senare en fördjupning. Det är nog åt det hållet jag har funderat och det verkar ju fungera! :)
Tack. Och jag tar så gärna emot kärleken och ljuset för det behöver jag och sänder så mycket jag orkar tillbaks till dig.

2008-02-14 @ 10:06:26
URL: http://judith45.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback