Känner mig naken

Just nu ÄR jag iofs naken också men det hör inte hit. Det är ju inte så konstigt med tanke på att jag numera kan ligga i sängen och blogga. Klockan är snart halv åtta och jag ska strax iväg till tvättstugan.

Nej jag menar i mitt känsloliv. Jag har nog inte varit så naken i mitt känsloliv sedan jag var typ 10-12 år gammal. Det var ungefär då jag upptäckte sockerberoendet och att man kunde döva ner sina känslor med socker. Sedan har det snurrat på med bedövningsmedel i hela mitt vuxna liv.

Jag började träna när jag var 14 år och då kom också matmissbruket och jag började stoppa fingrarna i halsen när jag hade vräkt i mig för mycket av det goda.

Efter att ha pluggat järnet några år blev jag sedan arbetsnarkoman. Alkoholen hade också gjort entré i mitt liv. Jag rökte också och försökte hinna med ett vasalopp och ett marathon per år.

Idag ser mitt liv så väldigt annorlunda ut.

Jag firar 3 års nykterhet på måndag den 1:a september. Jag är helt nikotinfri och jag varken tränar eller arbetar hysteriskt längre.

Jag har helt enkelt ingenting att gömma mig i när känslorna kommer. Det är därför jag känner mig naken.

Och ärligt talat så njuter jag av det för det mesta! Att få leva livet fullt ut! Att veta att det jag känner är det jag SKA känna och att även sorg och smärta kan vara något vackert.

Men nu ska jag klä på mig lite  (kläder..;-) för jag ska till tvättstugan idag!




Kommentarer
Postat av: MacRoland

Hej!

Jag har tolv års nykterhet på fredag den 23okt och känner mig också naken inför att börja jobba med relationer till tjejer och just därför vill jag prata med tjejer som jobbat med sig själv så om du vill delar jag gärna lite erfarenheter med dig

2009-10-21 @ 15:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback