Klockan är 01:08

Och jag är precis klar med förarbetet till mitt nya sovrum! I morgon ska det bli tapetsering av!

Men fy fabian va det var jobbigt med sandpapring av alla väggarna! Slipdamm över hela huset usch! Så efteråt fick jag sopa upp det värsta och sedan våttorkade jag hela övervåningen. Gud va less jag är på att bo i ett renoveringsprojekt. Jag vill ha klart allt nu så att jag kan städa och få lite ordning någon gång!

U är o dansar ikväll. Själv. På det dansställe jag brukar gå på när jag inte har barnen. Han ringde då han var på väg dit. Han erkände att han gjorde det till stor del för att jag hade gjort det. Och om jag hade vågat åka o dansa själv, så skulle minsann han också visa att han vågade!

Det är så synd. Att han fortfarande håller på och jämför oss båda. Jag sa det till honom. Är det inte bättre att vi ser varandras fördelar som vår gemensamma styrka i stället för som hot mot varandra?

Han ringde just. Han är på väg hem från dansen nu, medan jag sitter och skriver i min blogg. Vi hade en diskussion om min blogg. Jag råkade säga att jag tyckte det vore kul om han läste i min blogg, för att liksom lära känna mig bättre.

Men han tycker ju att jag borde kunna tala om det jag tänker på ändå, och det har han ju rätt i. Men jag sa att jag är så RÄDDför att visa vad jag verkligen tänker och känner, för då är jag säker på att han kommer att sticka ifrån mig igen....

"Ja men då skiter vi i det då eftersom du säger att det redan är kört"...vräker han ur sig.... Han menade oss....Skiter i oss.....

Det var som att stoppa en kniv i mig. Jag slängde på luren. Då var det redan dags igen alltså. Paniken bara spolade över mig.

VARFÖR SKA DET VARA SÅ HÄR???



Kommentarer
Postat av: Lintin

Tack för de fina orden, har läst lite i din blogg och jag kommer garanterat tillbaka när jag är lite piggare =) Stor kram och hoppas att du sover gott

Postat av: coz

Vad håller du på med?
Men för fan!
Låt honom äta upp dig med en gång så du får det överstökat!
Ähhh!
Stålsätt dig lite flicka lilla!
Låt INGEN köra med dina känslor!
Önskar dig allt gott!
coz

2007-09-01 @ 06:54:55
URL: http://juhani-juoppo.bloggagratis.se
Postat av: Ankan

Mycket fokus blir det på U! När jag för snart två år sedan började inse att jag inte längre borde leva med Exet och hans aktiva alkoholism började jag skriva ned hur vi egentligen hade det. Jag höll på i nästan ett år för att se hur mycket som var negativt och hur lite som var positivt. Jag skrev också för att se om det verkligen GICK åt rätt håll (blev bättre och han nyktrare) men såg att det var precis tvärtom. Har du orkat göra + och - vad gäller U? Hur många timmar i veckan mår du bra av honom och tvärtom? Bara en idé från en vän till en annan. Kram

2007-09-01 @ 09:49:13
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/
Postat av: Micke

Bra grej från Ankan där...
Stå på dig tjejen!!
kram

2007-09-01 @ 10:37:15
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Lillamej

Fy fabian vilka värdefulla kommentarer! TACK! Har läst dem om och om igen... Joo jag ska tänka på det där med plus o minus.Definitivt! Och Coz, jag ska verkligen försöka att inte låta honom köra med mina känslor.
Tack igen för att ni finns!

2007-09-01 @ 11:10:33
Postat av: Dr S

Ojojoj...
Nej, rädd för att visa vad du tänker och känner är just det du inte ska vara. Om du döljer det spelar du någon annan och det kommer aldrig att fungera i längden. Du kommer bara känna inre lycka om du får vara dig själv. Inte så mycket U-fokus nu.
Tror Doktor Navel alltså.

2007-09-07 @ 11:56:24
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback