Så vackert det är...

Jag tog en promenad efter lunchen. Det är så vackert ute idag. Solen lyser på alla de underbart färgade höstlöven. Dammens vatten glittrar och jag får kisa för att se änderna som guppar runt. Jag stannar på andra sidan dammen och lutar mig mot en stor ask. Han står så stark och trygg mot min rygg. Står där en bra stund och låter solen värma mitt höstbleka ansikte.

Tänk så vackert livet ändå kan vara. Jag inser mer o mer att det handlar enbart om mig. Om min inställning till allt runt i kring mig.

Det är inte så att OM jag FÅR tid, så kanske jag äntligen får GÖRA det jag vill göra och då BLIR jag lycklig...

Det är tvärtom.

Om jag ser till att VARA lycklig, så kommer jag att automatiskt att kunna dra till mig det som jag vill GÖRA. Tiden får jag på köpet!

Jag hörde det på en inspelning med Neal Donald Walsh, The Truth Seminar, som jag lyssnar på i bilen. Jag måste börja med mig själv. Göra mig själv lycklig. Då kommer allt det jag behöver, till mig. 

Bara genom att uttala saker som "Jag önskar att jag hade mer pengar", sänder ut negativa vibrationer om att "Jag är i avsaknad av pengar".
Då är det DET som jag sänder ut i universum och som kommer att besannas. "Jag blir utan pengar".
Då är det är bättre att tänka "Jag har allt jag behöver".

Man kan också sända ut "rätt" vibbar genom att ge bort det man är i avsaknad av och på så sätt "lura" universum.
Säg att jag saknar kärlek i mitt liv. Om jag då ger bort en massa kärlek, så kommer jag automatiskt att sända ut vibbar om att "Jag har kärlek". För jag KAN ju inte ge bort något som jag inte har, eller hur?
Då kommer detta att besannas!

Hmmm när jag läser igenom detta så låter det lite rörigt, men när jag tänkte det så var det glasklart....
I vilket fall som helst så ska jag försöka vara NÖJD med det jag har!




Kommentarer
Postat av: elvura

Har halkat in på din blogg av en händelese och nu följer jag den dagligen. Jag inspireras av vad du skriver... Ville bara att du ska veta det :D
/elvira

Postat av: Lillamej

Tacl Elvira & Välkommen hit!
Kram!

2007-10-11 @ 08:48:36
URL: http://jagvillevanykter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback