Att sätta min tillit på prov

Det har varit en MYCKET hektisk helg. Jag har hunnit med massor, men inte hunnit varken vila, meditera eller be.
U och jag har varit tillsammans 24 timmar per dygn och det har gått hyfsat. 2 mindre gräl ( livliga diskussioner ;-) har vi haft men annars har allt flutit på.

Vi började med att lägga golvet i mitt rum i fredagskväll till en bit över midnatt. På lördagen åkte vi på AA konvent i Eskilstuna, på kvällen var det dans och vi var hemma halv två....

På söndagen var det dags för släktmiddag med min familj i Stockholm. Att köra fram o tillbaka OCH hitta parkeringsplats på Söder, samt träffa min (knäppa) familj kan kosta på mycket energi både för mig och stackars U.

Sen snabbt därifrån hem igen och avsluta med buggkurs på söndagkväll.....PUST....

Det negativa: Trött, trött trött.... Har haft svårt att hinna med mig själv i helgen. Våra diskussioner leder ofta fram till gräl o tårar...suck. Alkoholister HAR mycket stort ego och det gäller oss båda två!!!

Det positiva: Jag vågade äntligen ställa U de två svåra frågorna som jag har gått o burit på en tid. Jag vill veta vad han har för åsikt om:
1. Ska vi skydda oss mot ev. graviditet?
2. OM jag nu tvingas flytta pga min ekonomi, vill han då vara med och planera ett ev. gemensamt boende med oss?

Jag sa att han fick några veckor på sig att fundera men sen måste jag sätta fart med mitt liv. Min ekonomi är såpass ansträngd så att jag måste börja fundera på ett billigare boende ganska snart...

Förrutom våra livliga diskussioner, så har jag faktiskt varit näst intill helt lycklig i helgen. U har varit generös, hjälpsam, underhållande och kärleksfull. Det är så mysigt att krypa ihop tillsammans under täckena på kvällen. Det har jag saknat väldigt mycket!

Men nu är det arbetsvecka och livet går vidare! Jag känner mig stark! Stark nog att känna, att oavsett vad U kommer att svara på mina frågor, så kommer jag att vara okej. Och det är nog därför jag ha vågat ställa frågorna nu!


Ha de gött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback