Tacksamhetskänslor idag

Vilken underbar dag jag hade igår! Jag hade saknat mina barn så himla mycket, så jag åkte lite tidigare från jobbet för att hämta prinsessan på fritids. När vi kom hem fick jag en kram av tonårssonen! Vi hade en så mysig kväll. Att få äta middag tillsammans, hjälpas åt att duka fram. Otvunget pratande om ditt o datt som har hänt under deras höstlov förra veckan. ALLT sånt vardagsliv uppskattar jag mycket mer efter att ha varit utan barnen en hel vecka!

 Sen ringer morsan. Hon vill betala stugan på Gotland nästa sommar när vi ska åka och orientera! Jag sa i söndags att vi kanske inte kommer att ha råd med det nästa sommar heller, om vi ska bo kvar i huset, så hon ville vara med och sponsra det! Vad tacksam jag blir!

Sen ringer U. Han har legat i hela dagen med att reda upp och ta ansvar för sitt liv. Ringt företagshälsovården och bokat tid med Mr P, vår alkoholterapeut. Han vill gå i enskilda samtal och reda upp sitt liv, så att vi ska kunna leva tillsammans en vacker dag. Han inser att han måste reda upp allt gammalt först om vi ska ha en chans att leva tillsammans! Jag blev SÅ rörd!

Han har pratat med sin sponsor också. Och Mr P och sponsorn hade båda ifrågasatt vår sk "time-out". Så nu sa U att han inte ville ha någon time-out i vår relation. Han ville fortsätta vara tillsammans med mig MEN börja ta mer ansvar för sig själv ang mat, sömn, bön, meditation och terapi.

Jag föll direkt. Fy fan va jag älskar honom när han är så här! Klok, empatisk, ansvarsfull och framförallt kärleksfull och snäll!

Jag tog en lång promenad efter middagen, för tonårssonen satt framför TV:n och prinsessan var hos grannens flicka o lekte. Jag log med hela ansiktet då jag gick där genom byn....

Jag är så lycklig



Kommentarer
Postat av: Dr S

Du är verkligen värd att känna lycka. Hoppas det hänger i länge länge!

Postat av: Garp

Det svänger i din värld ! Just nu åt rätt håll och det gör mig glad.

2007-11-06 @ 19:35:50
URL: http://urmitthuvud.blogg.se
Postat av: avgrundsdjup

Helt fantastiskt - grattis!

2007-11-06 @ 21:29:28
URL: http://avgrundsdjup.wordpress.com/
Postat av: Anna

Oj oj oj... har inte läst här på länge... vilken j-vla resa.. känns så skönt att läsa; du gör tok och du är ärlig med det och sen ställer du det till rätta!!! Vilken grej!!! Stor Kram!

2007-11-10 @ 22:36:54
URL: http://acompassion.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback