Fortfarande ARG!

Nu har jag varit arg i flera dagar, och det verkar inte lätta, snarare blir det värre. I går kväll kunde jag inte stå ut med att prata med NÅGON, minst av allt med U. Så jag drog ut jacket och stängde av mobilen och satt o surade för mig själv.

Jag känner mig så fruktansvärt svartsjuk.

U bara omger sig med kvinnor ÖVERALLT!

På buggen tex. Har han direkt blivit så himla bundis med flera av kvinnorna. Varför inte med männen för??? Borde inte en man i hans ålder ha manliga vänner?

Även på mötena i hans hemmagrupp så finns det en kvinna som han umgås med. De åker motorcykel tillsammans, han skjutsar henne fram och tillbaka på möten. De lunchar tillsammans och hon ringer så fort hon mår dåligt eller behöver någon att tala med. Skulle inte hon må bättre av att umgås med kvinnliga vänner? Eller vad är hon ute efter? Och varför går han med på allt detta, om han säger att han bara älskar mej?

Och så har han den där gruppen med kvinnor som han umgås med. Jag tror att de är fyra kvinnor och så U. På lördag ska de träffas hemma hos en av kvinnorna, som är singel, för att laga mat tillsammans allihopa och mysa. Varför är ingen av de andra kvinnornas karlar med? Varför är han enda mannen för?  Jag tycker att det är nåt sjukt med detta...

Förra helgen var det där "tjejgänget" tillsammans med U i Stockholm på mässa. Nån såndär må-bra mässa med meditation, föredrag och annat hokus-pokus.

Jag har mest kvinnliga vänner. Nästan inga manliga alls, sedan jag blev tillsammans med U. Det blev liksom naturligt så att jag slutade ringa dem så ofta. De ringde mer sällan också då de visste att jag hade en relation "på gång".

Så nu riktigt KOKAR det i mig..... Varför ska jag tolerera alla hans kvinnor för???

Tänk om det var ombytta roller? Att jag hade 8-10 män som jag ständigt frotterade mig med. Fikade, lunchade, gjorde roliga saker tillsammans med. Åkte hem till en av dem och lagade mat tillsammans. Hur skulle han ta det??? Är det DET jag måste börja göra innan han förstår att det är något fel?

Fan också!



Kommentarer
Postat av: Satu

Mkt fin blogg. Kärt ämne!

kram från mig :)

Postat av: Ankan

Hoppas du orkar prata med någon/några om detta. Och höra din egen röst, så att du hör vad det hela handlar om.... egentligen. Bloggen hjälper lite hoppas jag. Jag läser och finns här! Kram

2007-11-02 @ 11:20:21
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/
Postat av: Lillamej

Tack Ankan o Satu!
Jag har sökt min sponsor men inte lyckats få tag i henne ännu. Men en annan väninna har jag tack o lov pratat med. Men jag är rädd för att U ska ringa för då kanske jag bara exploderar rakt i nyllet på honom, stackarn....

Hoppas jag kan få lite distans till det här någon gång..suck

Ska på AA Into-Action möte i Stockholm ikväll, det kanske hjälper...
Kram o Tack!

2007-11-02 @ 12:34:53
Postat av: Micke

Eh? ja... själv har jag ju mest kvinliga bekanta också, se bara här på bloggen, mest kvinliga läsare!

Vissa av oss killar funkar bäst med kvinnor som vänner, vi är ganska ointresanta för många andra män då vi inte är så mycket för att vara så där kaxiga som män ofta är när de umgås!

Hoppas det blir bra!!
Ha de gott

2007-11-02 @ 14:27:35
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! jag vill inte bara komma här och klampa på,jag vet inte vilka han hängde ihop med innan ni träffades.Att bara umgås med tjejer värkar knasigt tycker jag.Du borde i allafall få vara med och se att allt är som det ska.Avundsjuk skulle jag också bli.
Kram/ Anna-Carin

2007-11-02 @ 14:53:06
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Dr S

Jag tycker inte du ska lägga skuld på dig själv här. Jag hade absolut känt likadant om Ljusblå enbart hängde med andra män, jag hade blivit skogstokig tror jag.
Man måste kunna ge varandra en viss frihet i ett förhållande, man måste kunna lita på den andre, men det du beskriver tycker jag är långt bortom viss frihet. Även om han inte är otrogen, för det tror jag inte han är, så måste han sätta sig in i hur det känns för dig, speciellt som han känner till att du har anlag för svartsjuka (för det gör han väl?).
Han säger att han älskar dig, då borde väl du vara hans förstahandsväl när det gäller kvinnor att umgås med? Vill han ha ett förhållande med dig så borde han vara mån om att du ska känna dig trygg.
Jag har anlag för svartsjuka men känner mig väldigt trygg i mitt nuvarande förhållande. Det är helt min älsklings förtjänst kan jag säga. Nåja, jag har skärpt mig lite också :-)

2007-11-06 @ 16:39:59
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback