Att ta ansvar för mig själv

Jag har tänkt mycket på hur / vad, jag kan göra för att må bra själv, och därmed samtidigt underlätta för en eventuell relation med U. Jag behöver framförallt fokusera på mig själv, och vad JAG kan göra för att bli en bättre människa.

Det är viktigt med min sömn och min mat, för att jag ska må bra. Jag är just nu jätteförsiktig med mitt sockerintag, och alltför snabba kolhydrater som kan ge mig snabba "kickar". Jag kräver minst en meditationsstund per dag, men helst 2. Jag ber till min Högre Kraft morgon och kväll, och då ser jag till att inte be om någonting för min egen del, OM detta inte samtidigt kan gagna andra. Jag måste försöka bli kvitt min självcentrering!

Dessutom har jag kommit fram till att jag inte bör ha alla ägg i samma korg. U hade rätt i att jag HAR skurit av kontakten med alla mina manliga vänner (jag trodde i min enfald att det var det man skulle göra när man påbörjade en relation med en man....). Men U påstår att det skulle ha varit mycket bättre om jag hade hållt kvar i mina killkompisar, så att det hade varit mer okej för honom att hålla kvar i sina.

Fortfarande känner jag svartsjuka t om när jag skriver om detta, men det är MITT problem....(Jag MÅSTE lära mig att lita på att U älskar bara mig, eftersom han säger att det är så).

I alla fall så ringde jag en gammal killkompis igår, så jag är stolt över mig själv. Jag tvingade mig själv att vara trevlig och social. Vi pratade om ditt o datt. Vi kan kalla honom Musse. Han är med i programmet (AA alltså), och vi träffades första gången 2006 på Gotlandskonventet ca en månad innan jag träffade U.

Musse har tagit ett par riktigt tuffa återfall efter detta, men just nu kände han sig stabil sa han. Han var singel just nu och var intresserad av att ev. åka o bugga på nåt Stockholmsställe. (Vi pratade om detta redan på Gotland 2005). Vi bytte mailadresser och lovade höra av varandra lite bättre i fortsättningen.

Nu undrar jag om jag är knäpp i huvet, men jag kände mig... njaaa inte otrogen... men liksom oschysst, när jag ringde honom. Jag måste vara felprogramerad i min skalle, för jag tror ju genast att han ska misstänka att jag är intresserad av honom. Fan jag måste nog kanske öva på detta me kill-vänner....

I alla fall så berättade jag om mitt telefonsamtal för U på kvällen, och han tyckte enbart att det var kul att jag hade tagit steget och ringt Musse....? Han tyckte t om ett jag skulle ringa och hålla kontakten med Murre.....!!!
Jag har mycket att lära mig inser jag nu....

Så det är detta jag menar med att inte ha alla ägg i samma korg. Jag kanske ska lära mig att kunna umgås med flera killar samtidigt, så att jag inte blir så klängig på just EN man?  (Inte för att jag känner mig särskilt klängig, jag med mitt flyktbeteende....)

Jag kanske ska lära mig att göra som U gör, ringa en andra kille, om jag är missnöjd med den ena killen....(så som han beter sig med kvinnor). Att få tröst av flera liksom....

Jag MÅSTE säga att detta går helt emot min normala natur, men jag har ju haft fel så himla många gånger förr i livet, så vem är jag att bedömma vad som är rätt eller fel... Jag måste ju försöka.





Kommentarer
Postat av: anjelina

ha en bra dag:)kram

Postat av: Mona

Det där tror jag inte handlar om "rätt eller fel" utan
mer om vad som KÄNNS rätt eller fel för dig. Jag tror ju inte att man MÅSTE ha en massa killkompisar. Själv har jag aldrig klarat det, jag har alltid upptäckt efter ett tag att endera killen eller jag själv inte bara ville vara kompis. Däremot har jag lärt mig att umgås med kvinnor, det ger mig mycket mera.

2007-11-07 @ 11:49:24
URL: http://soberiana.wordpress.com/
Postat av: Ankan

Håller med Mona att man behöver komma underfund med vad som känns bäst för en själv. Det är inte samma. Och motivet är ju också viktigt, är det för att du VILL eller för att du tror du borde. Eller är det för att ha ammunition in case of war? Kram

2007-11-08 @ 09:53:46
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/
Postat av: anita

Hej!
Själv sa jag upp bekantskapen med alla från festartiden, de var mitt sätt att hitta mig själv. Jag är lätt påverkad, hade jag haft dem kvar så hade jag aldrig varit här där jag nu är. Aldrig varit nykter bara kört fullfart rakt mot stupet. Men de är jag det!
MvH Anita

2007-11-08 @ 13:07:07
URL: http://alone.bloggagratis.se
Postat av: Micke

Alla killar tror inte att en tjej är intreserad bara för att de hör av sig vet du!
Det finns killar som faktiskt kan vara kompis med en tjej!
Ha de gött!!
kram

2007-11-08 @ 13:34:09
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Frida

Vilken fin blogg med så starka ord...
Ska sätta mig och läsa ordentligt så att jag kan lämna bra kommentarer
Kram så länge

2007-11-09 @ 19:55:34
URL: http://fridasfoton.zoomin.se
Postat av: Judith45

Tack för en bra blogg. Jag har precis hittat hit men ska läsa mer allt eftersom.
Men tack för att du delar det som jag behöver höra.

Tack och kram

2007-11-11 @ 11:35:53
URL: http://judith45.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback