Jag tycker faktiskt om mej

Ja det är sant. Jag är rätt nöjd med mig själv. Jag är rätt lång och slank så att de flesta kläder liksom passar direkt. Och jag kan tycka att jag är rätt snygg när jag passerar ett fönster eller en spegel. Jag har äntligen hittat en hårfärg som jag är riktigt nöjd med. Mörkt rödfärgad är jag nuförtiden. Passar bra till mina gröna ögon.

Men VAD är det då som gör att min självkänsla ändå är så låg??? Det måste vara någonting inuti mej?  Men jag är rätt modig, och det tycker jag om. Har bra självförtroende. Orädd och kavat. Åker på dans ensam, kör motorcykel fast jag egentligen inte har kort ännu. Tar tag i jobbiga saker, ringer upp personer som är arga på mig (min gottgörelselista i 9:e steget). Så vad är det för fel då?

Det måste vara en känsla djupt inuti mej. När jag sitter här en lördag förmiddag. Ensam. Jag kanske inte är van? Att vara ensam med mig själv? Jag liksom jagar iväg direkt till någonting annat. För att slippa vara ensam hemma. Fast jag har så mycket som borde göras härhemma, så sticker jag helst iväg på ett möte eller en sväng med motorcykeln. Hmmm får se hur den här helgen artar sig...

Kommentarer
Postat av: Luna

Skickar dig en tanke i den gottgörandeprocess. den är väl nästan den jobbigaste eller?? Att ha ett bra uteseende och god självkänsla behöver ju inte automatiskt gå hand i hand, men självkänslan kommer efer hand med dina framsteg. Hoppas lördagen blev ok ändå.

Postat av: Dr S

Men du... var jätteförsiktig med mc'n innan du har kortet. Eh... var jätteförsiktig sedan också.

2007-07-01 @ 10:37:07
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se
Postat av: Lillmej

Tack Luna!
Ja bit för bit ska jag plocka ihop mig själv. Den här gången ger jag mig INTE! Jag tror att det bara är gamla rädslor från min barndom som är upphovet till mitt svarta hål. Inte den jag är idag. Men det fattar inte min reptilhjärna riktigt!
Tack!

2007-07-01 @ 10:37:28
Postat av: Lillamej

Tack Doktorn!
Joodå jag är ALLTID försiktig. Kör bara på fina, små asfalterade vägar här ute i skogarna. Måste ju öva vettja!
TACK för omtanken!

2007-07-01 @ 12:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback