Jobbigt just nu...

Min sponsor tycker att jag ska skriva av mig, men det har känts trögt i flera veckor... Jag VET att jag mår bättre när jag skriver, men det måste liksom få ta ett tag innan jag kan utrycka det som rör sig i skallen.

Jag har gjort slut med U. Jag orkade inte med smärtorna längre. Han visade så tydligt att han njöt av att få mig svartsjuk och jag bara åkte ner i graven varenda gång.

Jag sa helt enkelt till honom att han får "leka rommen av sig" först. Umgås klart med sina kvinnor. Sen får vi se.

Jag kommer att få ägna mig åt mig själv. Läka mina sår. Se efter VAD det var i mig som gjorde mig så svartsjuk. Jag har aldrig upplevt svartsjuka tidigare i livet så det var något alldeles nytt för mig.

Jag ägnar mina dagar åt jobbet och att be och meditera så mycket jag bara kan. Försöker hitta det där lugnet i min mage. Stundtals går det bra, ibland kan jag inte tänka på annat än U.

Men livet går vidare, och jag VILL verkligen hitta MIG SJÄLV! Och det kan jag inte så länge som U finns i närheten, så är det bara...



Kommentarer
Postat av: Linda

verkar som ett klokt beslut.

Postat av: Micke

Skönt att du är tillbaka, gemenskapen är ju sanden i cementen sägs det i stora boken, detta är väl inte samma sak som AA, men kanske det gör lite nytta ändå!!

Håller på dig!!

Kram!

2007-12-04 @ 21:19:38
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: henrietta

Vad bra att du skrivit igen. Lita på att U och du får tillbaka er relation om det är en sund kärlek. Det hela lät jobbigt. Tycker du gör rätt som bryter, men förstår att det är svårt. Håll ut, en dag faller saker på plats - med eller utan U.

2007-12-04 @ 23:27:04
Postat av: Judith45

Är glad du är tillbaks på bloggen. Kollar varje dag.
Svartsjuka är en sjukdom och bottnar i kontrollbehovet som finns bla. i beroende sjukdomen. Ja, du vet säkert.
För mig har det nu blivit så viktigt att ta hand om mig själv först. När jag läst boken "Kvinnor som älskar för mycket" förstod jag åter igen hur "sjuk" jag själv är och att jag måste släppa taget. Nu ska jag ta kontrollen över mig själv istället och hitta mig själv precis som du skriver. Det är mycket därför jag också så gärna vill ta mig in i fjärde steget för att på djupet gå igenom alla mina karaktärsdefekter. Att rannsaka mig själv. Förhoppningsvis kommer mna ut på andra sidan med en klarare bild av sig själv. Jag har varit så förlorad så länge.

Lycka till.

2007-12-05 @ 00:33:14
URL: http://judith45.blogspot.com/
Postat av: Mona

Skönt att Du är tillbaka, jag läser ofta din blogg. Jag känner igen det Du kämpar med nu. Det är oerhört svårt att "hitta sig själv" när man jobbar med något sådant. Det är kanske allra viktigast att känna sig själv och fr a tycka om sig själv, för att få sinnesro och känna att man trivs med livet.

2007-12-05 @ 08:43:20
URL: http://soberiana.wordpress.com/
Postat av: Lillamej

Va rörd jag blir av era kommentarer! Jo jag ska försöka att skriva lite oftare, det känns faktiskt bättre då.
Utan mina vänner och sponsier vet jag inte hur jag skulle orka.
Tack alla ni!
Kram!

2007-12-05 @ 08:54:24
Postat av: Myzan40

Hej.. Ny här gjort mitt första inlägg idag.. sitter å läser dina bloggar och jag blir så rörd av det jag läser.. Tycker du är JÄTTE duktig och kämpar väldgit bra.. Själv ska jag börja kämpa med mina problem nu..*tufft* Lycka till.. hoppas jag får fortsätta läsa dina bloggar.. kanske hjälper att sporra mig Kram

2007-12-06 @ 10:12:03
Postat av: Ollivetti

Nettan!
Jag önskar att du förstår att du är en underbar och härligt kvinna/människa som är värd att älska och bli älskad på ett ärligt sätt.
Kram från din eftervårdssyrra :)

2007-12-06 @ 19:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback