Mycket att göra eller....inte....?

Det känns som om jag borde vara stressad. Men min känsla är dubbelbottnad för på jobbet är det skitlugnt just nu. Så på jobbet försöker jag hinna blogga och läsa MC teori så mycket jag bara kan och vågar. Jag kan ju inte sitta helt öppet och läsa MC teori och blogga, men så fort min chef är borta, så gör jag det. Jamenar jag sköter ju faktiskt mitt jobb! (fast lite dåligt samvete får jag...)

Hemma är det i stället SKITMYCKET att göra. Blev äntligen klar med staplandet av veden i går kväll, så nu ser i alla fall garageuppfarten ren o fin ut.

Men så skulle jag sätta igång med att spackla och slipa det sista i mitt rum inför tapetseringen på lördag. Jag hann bara precis ta av locket på spackelhinken, så ringde telefonen.

Men det är ju så UNDERBART med sponsier så jag bara KAN inte bli irriterad på detta. Dessa underbara kvinnor/tjejer är ju MITT TILLFRISKNANDE! 

Jag försökte hinna med mina barn också. Tonårssonen är förkyld och jag får t om klappa om honom. Han blir så liten när han är sjuk! Lilltjejen ska ha gonattfika och saga och jag VILL ge henne den tiden också!

Men VARFÖR räcker inte mina timmar på eftermiddagarna? Jag skulle vilja hinna meditera också, men hur skulle det hinnas med? Jag måste ta upp detta på eftervården idag....

En annan sak som oroar mig just nu är min ekonomi. Jag vågar knappt tänka på det faktiskt. Tränger undan de obehagliga och låtsas som om jag inte bryr mig. Jag tänker att Gud hittar någon väg om jag bara inte oroar mig. Men jag oroar mig visst! Kan inte låta bli! Jag vet inte ens om jag kommer att ha råd att köpa tapeterna till mitt rum! Och det är LÅNGT kvar på den här månaden....

Men om jag köper tapeterna på Coop Forum, så kan jag betala med mitt MedMera-kort. Där har jag ju kredit. Då skjuter jag ju upp det obehagliga till senare....

Och nästa månad kommer räntorna på huset..... NEJ ner med huvudet i sanden ett tag till.... jag ORKAR inte tänka på det just nu....

U ringde sent i går kväll. Jag höjde tyvär rösten och blev upprörd. Han sa att han kände det som att JAG skulle ha ringt!!!
Men jag har ju ringt åtminstonde de två sista gångerna!!!  Faan också!

Men jag VILL verkligen inte bete mig så här. Jag ska be honom om ursäkt idag på eftervården. Oavsett hur jag känner, så vill jag kunna bete mig som folk! Han ringer när han VILL ringa! Jag ringer när jag VILL ringa.
PUNKT SLUT!

Och om ingen av oss ringer så FINE! Då är det SÅ DET SKA VARA DÅ!!!!






Kommentarer
Postat av: Micke

Låter som om det är mycket nu, att tiden inte räcker till, men din prioritet nr 1 är ju ditt eget välmående, din nykterhet... styrkekram kommer HÄÄÄR!

Postat av: Ankan

Drunkna inte i alla måsten nu vännen. Det viktigast först och det är du och barnen. Vad kommer sedan? Kramkramkram!

2007-08-30 @ 18:57:49
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/
Postat av: Lillamej

Tack! Tusen Tack för ert stöd! Joo MIN nykterhet först, sedan kommer barnen, sedan mina sponsier.... Det är prioriteringen! (och mitt mantra som jag rabblar!)
Kram!

2007-08-31 @ 09:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback