Mitt tillfrisknande....

Jag MÅSTE börja prioritera mig själv mera. Jag har så himla lätt för att kompromissa bort mina egna behov så fort tillvaron snärjer åt. Och jag känner så tydligt att jag inte mår bra av det.

Det har varit flera sena kvällar den här veckan. Och sedan tidiga morgnar på det. Det gör att jag genast börjar förhandla bort min morgonmeditation, trots att jag vet att jag mår bra av min stund på morgonen.

Igår kväll var Murre och pojkarna över till oss på middag. Det var jättemysigt och trevligt på alla sätt. Pojkarna är så öppna och artiga till sin natur, det är nästan svårt att tänka sig att de haft en sådan tuff barndom. Till och med Skorpan var med och pratade runt middagsbordet. Det som märks är väl Jonatans språkbruk. Ganska mycket svordomar och runda ord. Men Herregud, han är ju glad och positiv så det är väl det minsta problemet just nu!

Men problemet uppstår att det är så himla svårt att köra iväg dem på kvällen. Avskedet i hallen och garageuppfarten måste ha tagit över en halvtimme, trekvart kanske. Min tonårsgrabb och Jonatan for omkring ute på cyklarna, och Skorpan kunde inte slita sig från datorn.

Jag  och Murre var inte helt oskyldiga heller. Vi stod och pratade länge utanför garaget. Jag har berättat om att jag och U ska köra ved i helgen från honom till mig, och Murre är inte direkt glad över detta. Han tror, med all rätt, att U kommer att försöka vinna mig tillbaka på något sätt.

Men jag försökte förklara att JAG faktiskt har en egen vilja i allt det här. Ingenting kommer att hända som inte JAG vill ska hända. Han insåg också efter ett tag, att han var tvungen att släppa taget om detta, lita på mej och acceptera läget. 
Men mitt hjärta blir alldeles ömt av hans oro...

Jag kom väl i säng kring elva, men jag kunde inte somna....Suck. Vaknade flera gånger under natten också, och när klockan väl ringde 05.30, så flyttade jag fram den en timme....

Det gjorde att jag var sen från början i morse. Ingen meditation, ingen morgonbön med 3:e och 7:e steg, så att jag får lämna över till min Högre Kraft och be om att få bli befriad från mina karaktärsdefekter. Jag var stressig och grinig på prinsessan och själv mådde jag inte alls bra.

I bilen på väg hit till jobbet hann jag tänka igenom läget. Jag FÅR inte börja kompromissa om mitt tillfrisknande IGEN.... Nu när jag äntligen börjat få en sådan fin stabil rutin på min vardag. 

Jag pratade med min Högre Kraft i bilen, och det kändes lite bättre. Jag kan prata högt med min kraft, och då blir det mer konkret det jag behöver göra:
 
-Ställa tuffare krav på min tillvaro och mina val.
-Inte kompromissa om bön och meditation.
-Inte kompromissa om sömn och mat.

Jag har dessutom svårt att göra någon nytta på jobbet. Jag gör inte det jag ska helt enkelt, och då kommer det sämre måendet som ett brev på posten...

 Idag är det eftervård. Jag ska dra min livshistoria idag och det ska bli spännande. Jag är inte alls nervös för jag känner de andra så bra nu, utan jag är mer förväntansfull tror jag. Jag berättar senare hur det gick!




Kommentarer
Postat av: Alice

Håller tummar att det går bra för dej. Varför skulle det förresten inte göra det!
Kram

Postat av: Ankan

Vad du är klok och klarsynt. Jag tycker det är så häftigt att läsa. Kram

2007-08-17 @ 09:47:01
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback