Eftervården idag 16/8

Det kändes lite jobbigt under delningsrundan idag. U delade före mig och tog upp det faktum att han varit inne o läst i min blogg. Han sa att han inte på något vis hade förstått att jag hade mått så dåligt som jag gjorde när han hade gjort slut. Att han inte hade vågat läsa den förr.

Det han hade läst i bloggen hade dragit igång så mycket i honom att han hade funderat på återfall. Ja så sa han faktiskt. Han hade suttit uppe hela natten.

Då sa jag att det var ju bra. För då fick han ju en hint om hur det var JAG hade mått när han gjorde slut!
(Jag vägrade gå in i "tycka synd om" rollen!)

Efter pausen så fick jag dra min Life Story. Har ingen aning om hur lång tid det tog för jag hade ingen klocka. Jag sa till Mr P att säga till när det var dags att sluta.
Efteråt fick de andra spegla mig. Jag började gråta när Mr P speglade min kapitulation inför min alkoholism för snart 2 år sedan. Jag minns det som igår. Mr P är verkligen den som räddade mitt liv, jag blev SÅ rörd! U sprang o hämtade papper så jag kunde snyta mig. Tack U!

Sedan fick jag så UNDERBARA speglingar av dem alla. Att jag hade förändrats så mycket och att jag var mer mänsklig och mig själv nu för tiden. Att jag hade haft en jobbig barndom, men kunnat hitta kraft att våga göra modiga saker i mitt liv ändå.

Det var mycket tårar och kärlek i det rummet idag. Jag kommer definitivt att sakna denna grupp när jag väl slutar i september!

Efteråt skulle U och jag byta bil inför Söndagens vedkörning. Jag har nämligen ingen dragkrok på min bil, så vi bytte bilar så att jag kan ta med vedkärran på söndag morgon när jag kommer till honom.
Vi pratade en del innan jag åkte. Jag känner det som om han verkligen försöker vara schysst, och vara sådan som han TROR att jag skulle vilja att han var.

Jag känner mer och mer att det kommer att bli ett tufft beslut för mig en vacker dag. Att välja mellan U och Murre eller ingendera av dem.....
Jag har känslor kvar för U, det känner jag fast jag inte VILL bejaka den sidan just nu. Samtidigt så känner jag att Murre och jag passar rätt bra ihop. Vi har kul när vi ses och det känns inte så jävla komplicerat som det ofta gör med U.

Summa sumarum är att det fortfarande är lika förvirrat läge som tidigare! Med andra ord; Jag ska fortfarande INTE fatta några beslut just nu!

 

Kommentarer
Postat av: Zindrina

Fatta beslut om svåra saker ska man inte göra förrän man börjar känna att det är läge för det.
Varm kram
//Z

2007-08-17 @ 01:46:47
Postat av: Lillamej

Tack Zindrina! Så känner jag med. Och ärligt talat så känns det rätt okej med två beundrare, så det får gärna fortsätta vara så här....;-)
Kramis!

2007-08-17 @ 08:11:15
Postat av: Ankan

Grubbla grubbla grubbla - jag känner igen det så väl. Vi vet båda så väl att vi inte ska fatta några beslut förrän vi är redo. Och vem vet, när vi är mogna, så kanske det inte ens finns några beslut att fatta. Allt löser sig ändå. Häftigt att läsa om ditt möte. Synd att man inte har något motsvarande för oss medberoende, det skulle jag behövt - lite spegling. Kram

Postat av: coz

Hej.
Tycker om att läsa det du skriver.
(Är själv fortfarande aktiv)
Fast bara när det verkligen behövs.
(Det där lät inte bra)
All lycka på vägen!
coz

2007-08-18 @ 08:21:16
URL: http://juhani-juoppo.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback