Grinig, virrig och mycket trött....

Ja det är inte kul det här med sockerabstinens. Men det gör mig bara mer och mer fast besluten i att jag vill bli fri från detta.

Jag kunde aldrig i mitt liv tro att jag var så fast! Detta är ju bara tredje dagen som jag försöker leva utan synligt socker! Men abstinensen är enorm.

Jag har mycket svårt att fokusera på att göra någon som helst nytta på jobbet. ALLT tar emot. Jag är glömsk och virrig. Har svårt att hitta orden t. om nu när jag ska skriva min blogg. Detta är ju värre än då jag slutade snusa i somras ju!

Men jag är grinig också. Så det är lika bra att U inte har ringt idag heller. För då hade jag säkert skällt ut honom idag också (jag var inte snäll i går o jag har dåligt samvete för det....). U ville att jag skulle sova över hos honom inatt efter mötet i den andra staden.
Jag vill inte, dels beroende på sockerabstinensen, dels beroende på att jag behöver sova om jag ska orka jobba i morgon. Han sover ju aldrig över hos mig i veckorna, så varför ska jag offra mig och göra det och vara jättetrött en dag i veckan för...?
Så när jag fick veta att sotaren skulle komma i morgon så fick jag en anledning att inte sova över. Men jag tror att han blev sur för han har inte hört av sig sedan dess. OCH DET SKITER JAG I!!!

På kvinnomötet igår kunde jag berätta om hur jag mådde. Äntligen någon som förstod! Som jag sa igår, så verkar detta med sockerberoende extremt vanligt bland just nyktra alkoholistkvinnor. Ett tips som jag fick var att bara äta minst 70% mörk choklad när den värsta ångesten sätter in.... Jag ska ha en sån i handväskan för säkerhets skull! 

Nä fyyy va trist livet känns just nu...suck o stööön. Har INGEN lust att jobba alls. Tur att chefen är borta ett par dar....




Kommentarer
Postat av: Johanna Graf

Tack för en fin och uppriktig blogg! Socker beroende GÅR över, men det kan ta ett par veckor. Precis som när man vänjer sig av med att ha en massa sockerbitar i théet, så gäller det att ta det gradvis. Om man gillar mörk choklad är det en bra ersättning. Nötter, eller det jag äter just nu - morötter med dip - kan vara bra istället för det vanliga TV-godiset.

Läste också om dina hus/lägenhetsbekymmer. Gissa om jag kände igen mig! OM du har möjlighet att få loss litet pengar till annat kul, resa med barnen till exempel, så sälj kåken för sjutton! Mindre att städa är också ett bra argument. Och barn vänjer sig, bara de får bo nära skolor och kompisar. Och mysiga resor med en glad mamma blir minnen för livet. Sedan tycker jag att du ska unna dig den där retreaten också!

Postat av: Lillamej

Åh Tack Johanna!
Vad glad jag blev av att se dig här! Och Tack för alla tips. Det där med morötter o dip låter kanon! Ska jag ha på fredagkväll!
Ha en fin dag & Välkommen tillbaka!
//Lillamej

2007-11-01 @ 11:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback