Påsk...? Ja kanske det....

Det känns inte som påsk. Prinesessan har förstås gått påskkärring. Hon kom hem med en hel kaffekanna med smågodis så nu mår vi lite illa allihopa efter att ha vräkt i oss.

Nää någonting är helt annorlunda. Med mig.

Jag hade bokat in en massa danser i helgen som jag skulle ha åkt på. Jag hade bokat och fixat. Barnpassning, samåkning osv osv...
Jag visste ju att U skulle till ett speciellt lokalt dansställe här i närheten eftersom hans favoritband skulle spela där. Just därför hade jag bokat in en helt annan dans i en annan stad för att slippa sitta hemma och känna att "alla jag känner är ute och har kul"- temat...

Men när skärtorsdagen kom så tappade jag helt orken och lusten. Jag sa till exet att jag kunde ha barnen. Jag stannade hemma med barnen och vi bäddade ner oss framför TV:n och hade mysigt. Det nya var att det kändes såååå okej inuti!!! Låt alla i hela vida världen ha kul ute på dans. Jag har fullt drag precis DÄR JAG ÄR!

Långfredagen gick också. Ingen dans, ingen kontakt med någon. Nu började det kännas som om jag hade isolerat mig helt från omvärlden. Jag ringde ingen och ingen har ringt mig heller. Jag har inte kunnat gå på möten heller, men jag läser min kurslitteratur så jag känner mig ganska så väl i ton med mitt tillfrisknande ändå.

Så idag, på påskdagen så har någonting hänt med min mobil! Den har fått fnatt!! Från att ha varit HELT tyst i flera dagar så har sms:en bara haglat! Det har varit blandat, dansbekanta, motorcykelkompisar och så......U!!!!!!

När mobilen pep för femtioelfte gången idag så bad jag sonen kasta mobilen åt mig.
"Får jag kolla", frågar han.
"Det beror på vem det är ifrån" svarade jag.
"Det är från Uxxxxx xxxx" svarar han med U:s hela förnamn och efternamn.
 
Då blev jag faktiskt förbannad!!!
"Sluta skämta om sånt" skrek jag till honom! "Jag blir bara så ledsen och det VET du" fortsatte jag.
Men han envisades och kastade till mig telefonen och där såg jag att det faktiskt var från U.

Efter 9 månader...

Ett sms...

Shit vad det kändes konstigt...

Jaha...

Vad gör jag nu då?...

Han frågade om jag skulle med på dans till Mälarsalen. Och han tackade för kortet vi hade skickat från fjällen.
Jag fick tänka och känna länge, länge innan jag vågade svara.
Till sist skrev jag att jag inte kunde dansa eftersom jag hade barnen men att vi önskade honom Glad Påsk.Kram.
Då kom ett kort svar:
Ok. Jag önskar er också en Glad Påsk. Kram

Jaha....? Vad händer nu då? Jag kände på en gång att det var lika bra att skriva av mig om detta och sedan lägga undan det. Det får inte ta min kraft så som det gjorde förrut, det VILL JAG BARA INTE! Jag är annorlunda nu!

I morgon behöver jag vara fri och ledig i tanken för min nya sponsie kommer hit och ska göra sitt 5:e steg här hemma hos mig! Det var länge sedan jag tog emot ett 5:e så det ska bli sååå spännande!

Jag har ett bra och innehållsrikt liv idag! Ingenting ska få mej tillbaka till det tvångsmässiga tankebanor som jag hade med U. INGENTING!
Så nu känns det redan bättre!

Tack och god natt!



Kommentarer
Postat av: Tristess

Jag känner så igen mig i din berättelse. Har ett X som det har tagit år att glömma. Jag satt verkligen fast i mina känslor. Han var inte ens värd mina tankar, men det spelade ingen roll. Gränsen mellan att vara förälskad och att vara beroende kan var hårfin ibland och en kan behöva hjälp med att gå vidare.



Jag bestämde mig då för att börja leva undet tiden jag bearbetade honom, och det hjälpte mig ganska mkt. Min kära sponsor drog upp honom när jag väl trodde jag lyckats glömma honom, och hon ältade och ältade. Hon förstod vad som behövdes, när inte jag gjorde det. Ältandets konst är enastående, bara en inte bli paralyserad, för då blir det genast ohälsosamt. Men allt det här vet du redan, jag blev bara så påmind...



Lycka till med stegarbetet.

Postat av: tf Alkis

Bloggtips: http://aabloggen.blogspot.com/

2009-06-26 @ 21:01:36
URL: http://aabloggen.blogspot.com/
Postat av: Nattis

Hej!!

Bra inlägg.. tänkte kolla om jag får ställa en fråga till dig..



Jag har varit drogfri och nykter i 300 dagar vilket kanske inte är en jätte lång tid men ändå en bra början..



men ärligt talat så vill jag inte vara nykterist hela livet, sammtidig som ja e skit rädd för att "testa" dricka lagom, det e ju en stor risk att ta..

Är jag knäpp eller e det här nått du kan känna igen?? Känns så övermäktigt att ta beslutet att vara nykter hela livet.. lång tid..

Hatar också att alkoholen tar så stor plats i mitt liv, även fast jag inte ens dricker nu..



2009-07-21 @ 15:09:43
URL: http://moveahead.blogg.se/
Postat av: MacRoland

Hej!

Tycker att detta var ett intressant forum, jag har själv 12 års nykterhet nu på fredag och skaffat mig mc och gjort mycket som är bra för mig.

Med andra ord jag lever livet nu vilket jag trodde att jag gjort tidigare men det blev rena katastrofen av det.

2009-10-21 @ 15:12:53
Postat av: Anonym

Haha, mobbade kommunistsvin

2009-12-09 @ 22:48:47
Postat av: Anonym

Trevlig blogg du har!

2010-08-21 @ 19:37:28
Postat av: Sobre

Den kärleken ... den kärleken :)

2010-12-22 @ 02:47:45
URL: http://brius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback