I stillheten blir jag stark

Ja stilla har det varit idag, det ska gudarna veta! Min lilla prinsessa vaknade inatt med en läskig skrällig hosta och ont i halsen. Så det var bara att ringa jobbet och säga till att jag blir hemma.

Sen har hon tittat på filmer mest hela dagen och jag....jaa jag har ömsom sovit, skrivit, grubblat, pratat i telefon med sponsier, läst böcker, löst korsord och ett par sudoku hann jag med också. Guu så långsamt det har varit.

På eftermiddan när tonårsgrabben klev in genom dörren så kunde jag smita iväg en stund. Jag drog på mig träningskläderna och stack ut i skogen. Det regnade fortfarande men det struntade jag i, jag bara måste ut...

Efteråt kändes det faktiskt lite bättre. Vi gräddade plättar tillsammans på kvällen, tände lite ljus och bara var tillsammans vi tre. Jag behöver verkligen börja uppskatta det fina vi har tillsammans vi tre utan att genast börja längta någon annan stans. En dag kommer jag att sakna och längta tillbaka till de här åren då barnen var små. Då kommer jag att ångra att jag inte var mer närvarande!

Det är så fina barn jag har. Hjälpsamma och kärleksfulla är de. I helgen ska vi åka till Örebro till Gustavsvik, det där äventyrsbadet. Det blir jag o barnen plus att tonårssonen får ta med en kompis. Vi har hyrt en stuga som vi ska övernatta i o sen ska vi bara roa oss! Tänk så mycket kul man kan göra helt nykter!

Nää nu är det nattadags! Gonatt jord!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback