Vicken helg!

Snacka om att helgen har varit underbar! Det var denna helg som vi hade vår kvinnoretreat. Vi tyckte att det skulle passa så bra med just allhelgonahelgen eftersom den är så mörk, ruggig och andlig. Till sist blev vi då nio kvinnor allt som allt, som samlades under fredag kväll. Alla levande ljus var tända och vi började med en hjärt-meditation som var alldeles sagolikt vacker!

På lördagen som bjöd på strålande sol, började vi strax efter sju på morgonen med en timmes Yoga Nidra meditation, som jag ledde. Efter frukost var det tystnad som gällde och var och en fick med sig en plastpåse för att ha med sig ut i naturen. Målet var att vara fullkomligt närvarande och försöka hitta vackra saker att ta med sig tillbaka. Efter lunch var vi sedan kreativa och skapande utifrån allt det som vi hade hittat i skogen. Temat var "Kvinnlighet för mig".

Sedan hade vi frigörande dans och kvällen avrundades med mera meditation och en ritual vid ett naturaltare som byggts av min älskade vän och medarrangör!

Söndagen bjöd också på strålande sol! Vilken tur vi har haft med vädret! Vi började dagen med Chackra andningsmeditation före frukost. Efter frukost fick vi sedan i uppgift att lyssna på vad vår egen kropp sa till oss och skriva ner detta. Vi fick också lova vår kropp något bra som vi skulle försöka hålla i minst 30 dagar. Jag skrev att jag lovade min kropp lugn och ro, och att jag inte ska boka in någon mera aktivitet på 30 dagar utan skapa mer tid att vara för mig själv i tystnad. Det är vad både jag och min kropp mest behöver känner jag...

Sen gick vi ut och gick i höstsolen. En riktig powerwalk, även den under tystnad, som gjorde att vi fick upp ångan rejält! Efter det fick vi dela upp oss två och två och ge varandra ansiktsmassage med tända ljus och underbar bakgrundsmusik till detta. Tänk att vi kvinnor kan ge varandra så mycket fint!

Efter lunch avrundade vi med att alla fick dela med sig av sina erfarenheter och hur de hade tyckt att helgen hade varit. Det verkade som att majoriteten av tjejerna var väldigt nöjda, så det finns en underbar risk att vi gör om detta fler gånger!

Men nu är jag alldeles slut och måste verkligen lyssna på min kropp! Och den säger GOD NATT!





Kommentarer
Postat av: Tristess

Äntligen har jag börjat hitta nyktra alkoholister här på bloggen. Är själv nykter alkoholist och ingen van bloggare, så det har tagit tid för mig att hitta runt. Låter som en underbar helg det du beskriver, måste har gett massor med sinnesro och ny energi.



Ha det gott!

Postat av: cathrine

Låter som en underbar helg!

Satt och slöläste och googlade lite om nykterhet, och hamnade i din blogg...

du är duktig på att skriva...



Hoppas ditt liv fortsätter i rätt riktning... själv är jag "ren" sedan 19 år tillbaka nu, men jag slåss mot det ibland fortfarnde...



kram

från en medmännsika till en annan-ö

2008-12-25 @ 17:27:32
Postat av: Ett trasigt litet barn

Hej hej! hittade din blogg av en slump, då jag själv nyss har börjat blogga. Såg att ditt senaste inlägg är mer än 3 månader gammalt. Hoppas inte att du har slutat blogga, nu när du har en ny prenumerant. =)

2009-01-17 @ 13:27:41
URL: http://leftthebarsbehind.blogg.se/
Postat av: Sober

Det måste ha varit en hård helg för nu har du sovit längeee!

2009-02-04 @ 16:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback