Sinnesro i mitt nya bo...

Oj vad jag trivs bra i min nya lilla 3:a! Det är verkligen mitt eget lilla bo! Så gulligt det har blivit med spetsgardiner i fönstren, mycket blommor i fönstren och mitt eget lilla altare som jag har gjort ovanpå en ek-kista. Rummet andas lugn och harmoni.
Här kan jag andas ut. Här kan jag göra som jag vill. Här finns ingen alkohol-historia, inga minnen. Här kan jag börja på en ny kula, ett nytt kapitel i mitt liv!

Jag tror att barnen trivs också. Jag var ju hemma från jobbet under hela förra veckan då prinsessan har varit sjuk. Vi kunde i lugn o ro boa in oss i allt det nya. Inget bredband har vi, och tonårssonen har haft problem med att starta upp datorn överhuvudtaget! Knappt några kanaler på TV:n heller förresten. Antennen på taket  är för gammal.

Så allt detta har gjort att vi har fått umgås på ett annat sätt. Alla tre har oftast befunnit sig i köket eller i mitt rum (som egentligen är samma sak). Hela undre våningen har en öppen planlösning där det sk vardagsrummet, som nu är mitt sovrum, är öppet mot köket med tre ytterväggar som ger mycket ljus.

En kväll lagade vi mat, tonårssonen och jag. Han lagade lasagne och talade bara om för mig vad han ville ha hjälp med. Skit kul hade vi! Prinsessan satt vid köksbordet och gjorde sina läxor för att inte bli efter alltför mycket i skolan. Bara radion har vi som sällskap, och varandra förstås!

Tänk att få ha det så här! Jämt...*drömmer mig bort*

Nääe jag ska stå emot det här med dator och bredband så mycket jag förmår! Det förstör vårt sociala liv så himla mycket! Det är inte värt det!



Kommentarer
Postat av: gemigmodatt

Vad kul att ni fått det bra i ert nya hem.
jag vill önska dig en Glad påsk och jag hoppas du får tid för dig själv och får njuta av några lugna dagar under påsken.

Postat av: Natalia

nykter är smartare!:D

2008-03-24 @ 02:16:19
URL: http://nataliavelasquez.blogg.se
Postat av: Micke

Jo, lätt att fastna i datorer o tv, tro mig, jag vet!!
Nä, man ska umgås...

Kram till dig!!
:)

2008-03-24 @ 18:38:15
URL: http://beckfjall1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback