Jag överlevde flytten....

Men det var knappt.... Jag har känt mig mycket svag och flytt-bakfull hela denna vecka och därför inte orkat skriva i min blogg.

Jag och tonårssonen kände på onsdag kväll att det var förkylning på gång. Vi frös och hade ont i halsen. Typiskt! Vi som bara hade två dagar, dvs torsdag och fredag på oss att tömma hela vårt hus!
Och mycket riktigt så bröt febern ut under natten och jag mådde pyton....

Vi hade gjort upp att jag skulle komma ner till nya lägenheten och få nyckeln på torsdag förmiddag klockan tio, men när jag kom dit, så var det bara "alkisens" mamma där. De hade bara hunnit tömma två rum och allt var fortfarande helt ostädat..... Jag började känna paniken stiga, men jag lyckades tänka "ske din vilja, inte min" några gånger för att lugna ner mig.

En kär vän i gemenskapen dök upp på morgonen och tillsammans med ett gäng alvedon, klarade vi av att flytta så pass många lass så vi kunde fylla de två tomma rummen i alla fall.

På eftermiddagen dök U upp. Jag fyllde på med mera alvedon och vi fortsatte att fylla på utomhusförrådet till den nya lägenheten. Inte förrän 7 på kvällen, ringde alkisens mamma och sa att lägenheten var städad och tömd. Nu skulle jag bara ha 1 dygn på mig att tömma hela resten av huset samt garaget!!!

Den natten hade jag frossbrytningar och sov skitdåligt. På fredagsmorgonen värkte det i hela kroppen, men det var bara att vräka i sig mera alvedon och sätta fart igen!

Klockan två skulle vi vara på banken, alla köpare och säljare. Först på plan var det par som hade köpt mitt hus, så de gick in och gjorde klart alla sina papper och lån med bank-tanten. En halvtimme försenad vinglar alkisen in på banken, full som ett ägg. Sorgligt att se en människa så nere på botten faktiskt. Han är ingen gammal lodis. En ganska snygg kille på 35. Han verkar ha varit vältränad en gång i tiden, men nu såg han mest ut som en zombie i blicken...

Direkt när han och jag hade fått skriva på alla våra papper, så frågade han om ingen ville hänga med och fira med några öl, nu när han hade fått loss pengar.... När ingen var intresserad, så vinglade han själv in på systembolaget...(Jag fick höra i efterhand av mäklaren att han hade supit bort alla sina papper, som han hade fått på banken den eftermiddagen...).

Själv firade vi med en massa choklad! Vi köpte massor! Men sen vare det bara att åka hem och fortsätta slita på... Inte förrän under lördag kväll tömde vi det sista ur garaget, och då var jag HELT FÄRDIG som människa. Och fortfarande lider jag av sviterna från flytten. Febern och det snoriga har släppt, men jag är fortfarande fruktansvärt trött känner jag. Men jag ÖVERLEVDE!



Kommentarer
Postat av: witchbitch

Grattis och krya-på-dig-hälsning!

Postat av: gemigmodatt

Hoppas ni får det bra i er nya bostad. Jag upptäcker allt mer hur viktigt boendet är för mig. När jag tar hand om mig och mitt boende får jag bättre ro innom mig.

2008-03-09 @ 20:06:29
URL: http://gemigmodatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback