Lugn i magen men sorg i hjärtat

Det är sorgligt på jobbet idag. En av mina medarbetare kommer att dö i cancer. Han har inte många veckor kvar och just nu är det det enda som avhandlas under fikarasterna. Han trillade ihop på jobbet i november. Vi trodde nog alla att det var någon slags stroke. Han krampade och kunde inte prata. Ambulansen kom och hämtade honom.

Men redan ett par dagar senare så opererade de bort en tumör i hjärnan bakom ena örat. Det var då de upptäckte att det var av ett elakartat slag. De som vågat sig på att hälsa på honom säger att han knappt går att känna igen. Det har gått fort. Nu är det inte långt kvar.

Jag blir berörd. Hur fort det kan gå. Från glad och aktiv till detta. Vad kan jag lära mig av det?

Att jag vill leva just idag. Bara för idag ska jag vara nykter och närvarande för de som behöver mig. Jag måste stanna upp och känna livet strömma genom mig I DAG! I morgon finns ännu inte och gårdagen har redan förbleknat. Men gåvan IDAG finns. Just nu finns, och är det enda jag faktiskt har.


 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo, det är DENNA dagen som räknas!!

Ha de bäst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback