Trött men lycklig...

Jag sov över hos U i natt. Jaa jag håller med. Det ÄR snabba ryck just nu, men det var faktiskt väl genomtänkt. Tror jag.

Jag var ju som vanligt på möte i den där andra staden långt bort, igår kväll. Mysigt med kvinnofika före (3 av mina sponsier var med!!) och sedan var det möte klockan 19.00. Hann faktiskt med att prata med dem allihop (hoppas jag...som vanligt är jag rädd att inte hinna med alla som jag vill prata med!).

Mötet handlade om att vara anhörig till en alkoholist. Vi läste i Stora Boken först, sedan delade vi om det vi hade läst. Om hur texten berörde oss, om den gjorde det. Det var flera kvinnor som i många år hade fokuserat på sin mans alkoholproblem för att slippa se på sina egna. Inte förrän HAN hade slutat eller flyttat, kom det fram att de själva hade samma problem... Snacka om att det är lätt att gömma sig bakom någon annans problem....!

Som vanligt kan jag identifiera mig mer med alkoholisten i boken (trots att det är en man som beskrivs), och Mr Stoneface är då min medberoende "fru"   ;-)

I alla fall så bor U mitt emellan den andra staden och där jag bor. Min arbetsplats ligger dessutom närmre där han bor. Så jag sparar ju en massa bensin och tid på att sova där ( min eviga jakt på pengar och tid...suck....).

Jag hade dribblat detta i huvudet i ett par dagar och jag var inte säker på att det var detta jag ville förrän igår. Då pratade U o jag i telefonen och jag lade fram mitt förslag.

Egentligen tycker jag att det är för tidigt i vår "nya" relation att sova över, men fördelarna övervägde. Men jag gjorde klart från början att jag enbart ville sova (och fika). Inget sex! Så vi var överens om det innan (trots att han sa att han visst VILLE ha mer, men accepterade att inte jag ville det ännu).

Så vi hade en MYCKET trevlig kväll när jag kom från mötet. Vi fikade och tittade på häftiga motorcyklar i broschyrer vid hans köksbord. Vi pratade inte så mycket om oss, men desto mer om våra gemensamma intressen, MC och dans.

Vi gick väl o la oss kring 11 eller nåt, och det var så UNDERBART att bara ligga o gosa tätt intill varandra. HERRE JÖSSES vad jag har saknat detta!!!

På morgonen sa han att han hade suttit uppe en stund på natten o tittat på mej när jag sov. Han e en sån underbar person, när han visar den sidan! Mitt hjärta svämmar över...

I bilen på väg till jobbet så pratade jag som vanligt högt med min Högre Kraft. Om hur viktigt det är att jag inte förlorar mig själv och mitt nya liv i vår "nya" relation. Jag ber mycket om tillit just nu. Tillit till att han ska finnas kvar oavsett vad som händer i mitt liv. Tillit till att det kommer att hålla för oss.

Men jag är trött.....men LYCKLIG.....




Kommentarer
Postat av: Pifflan

tänk vad underbart mysigt livet kan vara ibland :)

Postat av: Micke

Känner en kille som lade ner spriten, fick behandling, sen när han var fri ramlade frugan ner i skiten ännu mer än innan.. hon håller på ännu!!
Hon insåg inte att hon själv hade problem, men han såg det under sin behandling, hon levde i självförnekelse dock, o det vet ju vi vad det är!!
Ha de gott!!

2007-09-06 @ 11:15:42
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Ankan

Bra att du är lycklig! Ha en bra kväll. Kram

2007-09-06 @ 18:54:07
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/
Postat av: Alice

Härligt, härligt! Ibland krävs det inte så mycket för att man ska bli sådär jätteglad och översvämmad.
Njut av det som finns just nu och glöm allt det där som du inte hinner med. De flesta saker kan man göra sedan. Snart är det helg och du kan vila bort den där sköna tröttheten.
Kram på dej

2007-09-07 @ 08:39:22
URL: http://fattar0.bloggagratis.se
Postat av: Dr S

Hmmm... oj... där ser man...

2007-09-07 @ 11:37:53
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback