Stoppad av polisen!

I går kväll, på hemvägen från kvinnomötet, var det en poliskontroll. De vinkade in ALLA bilar! Det verkade vara en riktigt seriös kontroll, för de kollade ALLT!

Jag blir fortfarande så LYCKLIG när de kollar mej. Det är bara andra gången som jag får blåsa, sedan jag blev nykter men jag blir så STOLT när jag får göra det!

Så när polismannen kom fram till min bil, så hade jag förberett allt. Vevat ner rutan, körkortet i ena handen och min 2-års medalj i andra!
Jag var bara tvungen att få visa upp den! (larvigt va?)

"Jag kommer precis från ett AA-möte" sa jag till honom.
"Jag är nykter alkoholist och firade 2 års nykterhet i lördags" sa jag också och höll upp min fina, blanka medalj.
"Ja det är ju mer än vad jag kan säga om mej själv i alla fall" sa han lite sorgset då...Precis som om han själv hade alkoholproblem eller nåt. Ja inte vet jag!

Men blåsa fick jag, och de kollade hela bilen, alla lyktor o så. Sen frågade han om det var min bil (jag är rätt stolt över min röda lilla bmw). Jaa sa jag stolt!
Så kollade de registreringsnumret i polisregistret också. Men såklart att allt var okej!

"Ha en fortsatt trevlig kväll"; sa han när jag till sist fick åka. Tänk så trevliga poliserna är nuförtiden! Inte alls så otäcka som de var på den tiden när jag drack! 

;-)


Kommentarer
Postat av: alice

grattis! måste kännas riktigt bra:)

Postat av: coz

Du vilken känsla!
(Han hade nog nåt problem den där polisen,annars svarar man inte så)
I det yrket finns det många av oss.
Ha det nyktert!
coz

2007-09-05 @ 08:28:40
URL: http://juhani-juoppo.bloggagratis.se
Postat av: Ankan

Blir alldeles rörd när jag läser. Så SKÖNT det måste kännas. Jag är så HIMLA GLAD för din skull. Fick själv blåsa för första gången i mitt liv (tror jag) för ett tag sedan och blev alldeles skakis - absolut inte för egen del för jag kör ALDRIG onykter eftersom jag inte har sjukdomen alkoholism. Men det rörde upp tankarna på och minnet av Exet och några av hans hemska eskapader. Usch! Tillbaka till dig istället så blir jag glad igen. KRam

2007-09-05 @ 20:53:02
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/
Postat av: Dr S

Inte alls larvigt att hålla fram medaljen. Du är stolt och det med all rätt. Jag blir också stolt över dig när jag läser :)

2007-09-07 @ 11:39:39
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback