Skräckblandad förtjusning

Det är ett av mina och U:s favoritutryck. Skräckblandad förtjusning. Lite både och liksom. Att vara full av rädsla men med en villighet att våga prova ändå.

Vi myntade uttrycket för drygt ett år sedan. Vi träffades i juni 2006. Vi var båda rätt nynyktra och livrädda för allt. Allt som vi hade brukat göra under alkoholens mod, skulle vi vara tvugna att lära oss att göra helt nyktra och känslomässigt nakna.

Det svåra är just att träffa en partner utan en droppe av alkohol. Jag läste en artikel i en dagstidning om detta. Det var väldigt få som hade träffat sin partner helt utan att alkohol funnits med i bilden.

Och jag minns....Vi fikade hemma hos honom. En solig lördag i juni. Båda livrädda. Jag la min hand på hans arm. Inget mer. Men jag minns att mitt hjärta slog så jag trodde det skulle hoppa ur bröstet på mig.

Nu mera är det inte riktigt lika laddat när vi ses. Men ändå väldigt naket på något sätt. Det är svårt att gömma sina känslor utan alkohol. Man blir som ett litet barn. Allt syns och känns liksom.

U ringde igår och frågade om jag ville sova över igen. I kväll. Efter dansen. Det är ju så praktiskt att vi båda ska vara kl 10.00 i den andra staden på lördag morgon. Han ska på mansmöte och jag ska träffa sponsier.

Men bortom det praktiska vet vi nog båda vad det handlar om. Det där om skräckblandad förtjusning. Känna pulsen gå upp bara genom att få lägga handen på en annan människa. Det är ett rus, det går inte att förneka...

Och jag är alkoholist. Jag går igång på rus. Hur hälsosamt är detta? Egentligen?

Dessutom MÅSTE jag vara utvilad på lördag. Jag har bokat in hela dagen för sponsier och kvinnomöte. Det fixar inte jag om jag varit vaken hela natten i kärleksrus.

Faan jag vet intehur jag ska göra... Just nu lutar det åt att jag sover över, men deklarerar från början att jag vill/måste sova, inget annat!

Tips?



Kommentarer
Postat av: pifflan

Man ska aldrig glömma att leva och tillåta sig att leva. Jag tycker det här är ett belsut som du måste göra enligt hur det känns. Känns det bra att sova tillsammans, så gör det. Känns det bättre att vänta, välj det alternativet.
Låt oss veta hur det gick :)

Postat av: Dr S

Hej där. Jag har inte varit här på ett tag men nu är det dags att läsa ifatt lite. Det verkar ha hänt en del?
Jag träffade Ljusblå helt utan alkohol. Jag är ovanlig! :-)

2007-09-07 @ 11:35:39
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se
Postat av: coz

Hej.
Var försiktig med känsloutbrott i början.
Åsså vill jag bara fråga
Hur säker är hans nykterhet?
Att det håller menar jag.
Det kan ju du aldrig veta.
Jag har sett många katastrofer när människor
träffas efter ett tag att båda varit nyktra.
Lik förbannat är båda som obriserade bomber!
Var försiktig.
coz
Ps.
Träffade min Lena helt nykter.
Vet i fan hur jag vågade men det gick.
Hej!

2007-09-07 @ 12:28:32
URL: http://juhani-juoppo.bloggagratis.se
Postat av: Gammalt fyllo

Vad får dig att tro att det bara blir sova om sticker dit näsan?
Tänk igenom vill/vill inte.
Vill du ....stå på.
Trötthet går över.
Kram
Ett Gammalt Fyllo

2007-09-07 @ 14:57:19
URL: http://iettgammaltfylloshuvud.blogg.se/
Postat av: Lillamej

Åh TACK alla ni för era tips o kommentarer! Pifflan: Ja jag VILL verkligen passa på att leva nu. Vem vet vad som lurar bakom hörnet...
Skärgårdsdoktorn: Välkommen tillbaka! Jag har saknat dej!
Coz: Han är seriös i sitt stegarbete, så hans nykterhet är pålitlig just nu iaf. Coz! Håll i henne!!!
Gammalt fyllo: Joo en stor del av mig vill, men jag måste ju tänka på en morgondag också. Det är slut med den ansvarslösa tiden då det aldrig existerade en morgondag.
.
Så summa sumarum: Jag står på!!!
TACK ALLA NI! & HA EN URTREVLIG HELG!

2007-09-07 @ 18:30:03
Postat av: Garp

du är snäll. och rolig.

2007-09-07 @ 23:27:24
URL: http://urmitthuvud.blogg.se
Postat av: Anna

Vilken kraft jag får av och läsa vad du skriver... Vad bra jag var som valde dig till min sponsor! :) Gud för ihop dom som behöver varandra så är det bara oavsett relation... Vi ses snart... Kram!

2007-09-08 @ 16:47:18
URL: http://acompassion.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback