Jag är så lycklig....

Det är måndag morgon och jag är LYCKLIG!

Jag går och känner på min 2-års medalj som jag har i jeansfickan. Den betyder SÅ mycket. Och att jag har fått den av U gör inte saken värre precis!

Söndagen blev också bra på alla sätt. Vi lunchade ihop när U kom. Tonårssonen, prinsessan, U och jag. Bara rester, inget speciellt, men ändå så VÄLDIGT speciellt! Så länge sedan vi satt och åt tillsammans vi fyra.....

Tapetseringen gick också bra, (när vi väl kom igång)... Jag hade/har haft ont i min navel ( ja skratta ni....).  Så det måste ju undersökas först! Och eftersom U är lite av en kirurg ( där ligger du i lä Skärgårdsdoktorn...;-) så tog U fram pincett och alsolsprit och skulle kolla.
Det visade sig att jag hade VED I MIN NAVEL!!! 

Det måste ha åkt in flis i naveln när jag staplade ved i förra veckan....Komiskt va!  

Sedan gick tapetseringen som en dans! Emellanåt hann vi med en puss, eller en kram, sådär i förbifarten. Mysigt! Guuu va jag har saknat honom!

På kvällen hade jag ett mycket bra samtal med min sponsor. Jag sa som det kändes, att ett ev. förhållande med U måste få ta tid. Jag vill bygga min tillit över tid. Känna att jag kan lita på att U finns kvar också när tiden får gå...

Sedan pratade jag om min oro för min ekonomi och min tid som aldrig vill räcka till. Då svarade hon att det troligen bara är tillitsbrist. Vi alkoholister har  ofta en grundläggande brist på tillit över att vi ska få det vi behöver! Vi tror liksom att det är vi själva som måste förse oss, roffa åt oss, för annars blir vi utan.

Jag måste öva på att ha tillit till att jag FAKTISKT kommer att få EXAKT det jag behöver. Både vad det gäller U, pengar och tid. Det ser min Högre Kraft till!

Så idag ska jag bara flyta med och njuta av livet! Allt gott kommer att komma till mig om jag bara har tillit och släpper taget!  Åhhh VAD JAG ÄR LYCKLIG!

La la laaa ninnaa ninnaaa la la laaa



Kommentarer
Postat av: Micke

Att bara låta livet komma till sig, ja, det hörde jag på AA en av de få ggr jag var där, har tagit fasta på det, (inte alltid, men så ofta jag kan).
kramis

Postat av: Pifflan

Vad glad jag blir att du mår så bra idag, och vad lustigt med ved i naveln... :D

2007-09-03 @ 15:12:40
URL: http://acreaturefromthisworld.blogspot.com/
Postat av: Ankan

VAD UNDERBART ATT DU ÄR LYCKLIG!!! Jag blir så glad för din skull! Hoppas du har kommit in i ett lyckostim och att känslan sitter i länge länge! JätteKRAM!
PS. Ved i naveln - det var originellt! Du får sluta upp med att hugga ved i bikini *skrattar*

2007-09-03 @ 20:49:53
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/
Postat av: coz

En liten liten varning för de där rosa molnen.
Och din högre makt kommer nog inte med U till dig.
Honom får du nog hämta själv.
All lycka till dig och passa på att må bra nu när du gör det.
coz
"har varit där"

2007-09-04 @ 11:03:07
URL: http://juhani-juoppo.bloggagratis.se
Postat av: Lillamej

Tack alla ni söta, rara för era kommentarer! Känslan sitter i idag också och det är så skönt i magen med sinnesro!
Och jag tror faktiskt att OM det är meningen att det ska vara U och jag, så kommer min Högre Kraft att se till att det blir så. Jag tänker (försöka) bara flyta med i livets ström, och låta det som ska hända, hända....
Simma lugnt...
Kram alla ni!

2007-09-04 @ 13:04:07
Postat av: Luna

JÄTTESTORT grattis från mig!! Jag läser här då och då och din blogg är helt underbar!!

2007-09-05 @ 23:20:58
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Dr S

Fniss... Ånej, inte ligger jag i lä där inte.
Skärgårdsdoktorns specialitet är just navlar och jag bara väntar på att Ljusblå ska få lite ved i sin.
Det är härligt att läsa om hur du mår och din livsglädje smittar verkligen av sig. U verkar ju vara en bra kille också. Jag hoppas och tror att ni klarar av allt tillsammans.

2007-09-07 @ 11:53:00
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se
Postat av: VuxetBarn

Grattis...verkligen!

2007-09-07 @ 19:38:22
URL: http://vuxetbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback