En helg i tillfrisknande!

Det känns som om jag har fått många andliga gåvor den här helgen. Jag har hört det sägas att antingen är man på väg mot sitt eget tillfrisknande eller så är man på väg bort ifrån sitt tillfrisknande. Det står liksom aldrig still!
Det är som en nedåtgående rulltrappa, den här sjukdomen alkoholism. Om jag inte aktivt gör bra saker för mitt tillfrisknande, så åker jag automatiskt nedåt, mot ett ev. återfall..... I alla fall på sikt.....

Men den här helgen har jag samlat pluspoäng tror jag. Det började i fredags då jag fikade med en sponsie. Sen gick vi på möte på kvällen och det var så mysigt. Jag älskar fredagskvällar på AA-möte!
Efter mötet träffade jag ytterligare en sponsie. Hon fick material för att kunna påbörja sitt 4:e steg. Vi stannade kvar en bra stund på parkeringen och pratade. Det känns så himla bra att få lämna detta budskap vidare! Vilken gåva det är!

Under lördagen kom en tredje sponsie och jag fick den nådegåvan att ta emot hennes 5:e steg! Det är en sådan fantastiskt upplevelse att få dela en annan människas livsresa. Det brukar beröra mig djupt, djupt att få vara delaktig i detta.

Därför hade jag planerat att gå på bio under lördagkvällen. Jag hade hört en recension på radio om en ny brittisk komedi som hade premiär i fredags, Trångt i Kistan, hette den. Jag tänkte att det skulle vara bra för mig att skingra mina tankar och få skratta lite efter det där 5:e steget liksom....

Men U ringde och sa att han ville komma över till mej på lördagskvällen. Jag sa att jag hade tänkt gå på bio. Då blev han lite tyst....Jag log för mig själv i telefonen. Och efter ett tyst ögonblicks tystnad (jag ville nog få honom att våndas lite...;-)  så frågade jag om han ville följa med, och det ville han såklart! (Och filmen var rätt kul faktiskt!)

Vi fick skratta gott tillsammans där på biografen. Mysigt och kravlöst. Efteråt gick vi på en av vår stads populärare pubar. Vi satte oss lite störigt vid bardisken och beställde varsin läsk.

Jag kan LOVA att vi var de enda i denna lokal vid den tiden på lördagskvällen som drack läsk!! Men det var trevligt och gemytligt! Och tryggt att vara två! Det är så befriande att inte BEHÖVA dricka bara för att alla andra gör det.

Men fortfarande har jag den där känslan av att ingen av oss pratar om det som egentligen bränns.... Så vi svansar vidare som katter kring het gröt ett tag till....



Kommentarer
Postat av: Anna

Jo det är ganska bra med mig är lite off men har skrivit en bön efter lördagens möte som jag tror kan hjälpa mig... var på möte idag och träffade min nya sponsi på fika efter så det känns bra! Kram och Tack!

Postat av: Micke

Beställa
o dra en läsk vid baren?
Underbart, folk tittar så konstigt på en ibland då har jag märkt.. hehe..
Stort tack för komentaren på min hemsida!

2007-09-24 @ 12:54:48
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Lillamej

Skönt att höra av dej Anna! Och TACK för förtroendet! Vi hörs!
Micke: Jag gillar din sida helt enkelt. Känns som du e en gammal go vän liksom!
Javisst e de störigt att hänga i baren o våga vägra bli sinnesförändrad! Underbart med civil olydnad o vägra dra in skattemedel för alkholkonsumtionen i samhället! HA HA va skönt att blåsa dem på de stålarna!
(Lite rebell idag ;-)

2007-09-24 @ 15:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback