Shit! Min ekonomi.....

image7

Jaaa....det är inte lätt att vara singel! Suck... (Men rätt trivsamt börjar det bli!)
På hemvägen från jobbet igår kom jag på att jag skulle svänga förbi ett av våra större klädvaruhus (som just råkar ha kvällsöppet på måndagarna...). Jag har inte handlat kläder sedan någon gång i höstas. Jag tänkte liksom att det skulle pigga upp min ensamhet om jag åtminstone kände mig fin själv. Så lite sommarkläder behövde jag. Jag var där i flera timmar och provade hur mycket som helst! Kändes helt galet liksom att vara där helt själv och bara gå fram o tillbaka mellan provhytterna och klädsnurrorna. Nyfunnen frihet kanske?
Ialla fall så slutade notan på ett par tusen...suck... men jag tänkte liksom att jag verkligen behövde detta. Unna mig själv och allt det där. Ja så försökte jag förklara det hela för mig själv.

Så i morse så skulle jag få skjuts till jobbet av mitt ex. för jag skulle lämna in bilen på service på morgonen. Det var bara ojämn bromspåverkan så jag tänkte inte så mycket på det. Förra månaden hade jag ju också bilen på service pga andra prylar som de hade påpekat på besiktningen. Då kostade det  över tre tusen. Men jag fick ett avbetalningskonto så att jag kunde betala tillbaka uppdelat på 6 månader så då blev det inte så mycket tyckte jag.

Så just alldeles nyss ringde servicekillen och sa att bägge bromsskivorna, slangar och oken och allt möjligt måste bytas och att det kommer att gå på över FEM TUSEN SPÄNN! Ja där rök ju min semesterkassa (inte för att jag hade någon till att börja med....). Varför blir det så här? Vad är det jag ska lära mig av detta? Jag är faktiskt inte den som oroar mig särskilt mycket för ekonomin till att börja med. Men nu blir det ju verkligen snålt! suck suck...

I alla fall så mår jag faktiskt ganska bra just nu. Har hittat en singelblogg som bara inger mig SÅ mycket styrka! (Tack singeltjejen från Göteborg!)

Jag var ute och sprang igår kväll. Det har jag inte gjort sedan jag träffade U. Känner ett stort behov av att ta upp mina gamla intressen och gå vidare i livet. Kraften och sinnesron har äntligen börjat komma tillbaka och det är stort! Då och då stannade jag och plockade smultron utefter vägen jag sprang. Jag vill inte trilla dit på träningsmanin igen, utan bara springa för att det är skönt att komma ut i naturen och skönt för kroppen.

Förr när jag drack så tränade jag hur mycket som helst. Sprang Stockholm marathon varje år och åkte Vasaloppets öppet spår på vintern. Allt för att ingen skulle misstänka att jag drack. Nu kan jag träna för att det känns bra för MEJ! Vilken skillnad! Jag vill verkligen ha MEj och MITT LIV tillbaka! Jag ska försöka värna min singeltillvaro ett bra tag framöver, så känns det nu i alla fall. Jag behöver det!

I kväll ska jag på kvinnomöte. Underbart att träffa alla igen. Där kan jag verkligen ladda på min självkänsla och min kraft! Det är så mycket kärlek i den lokalen. Men det blir till att ta bussen, men det är okey. Det blir lite äventyr av det hela då!

Kommentarer
Postat av: elisabeth

ÅÅ vad jag gillar din blogg !! Går på behandling för min alkoholism och är nybliven singel. Jag känner igen mig sååå mkt.

2011-06-04 @ 19:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback