Eftervården idag

Jag måste bara få skriva lite om min eftermiddag. Dels hade jag en sån underbar dialog på sms med min sponsor. Hon är en ängel här på jorden, så är det bara! Hon är definitivt min högre makt just nu. Sedan hade vi en fantastisk dag på eftervården. Vi har en nykomling där som bara är helt underbar! Han är ett (AA)bokexempel på obearbetad alkoholism. Men han är villig och nyfiken så det går ju åt rätt håll. För hans skull gick Peter igenom stegen och beroendecykeln riktigt ordentligt. Fy sjutton vad nyttigt det var. För jag relaterade hela tiden all information till mitt relationsberoende, och det allra mesta gick att överföra direkt!

Först o främst hur jag lovar att sluta...aldrig mer.... För jag mår ju inte bra. Hur irriterad, orolig och missnöjd jag blir i mitt liv. Sedan hur detta bara efter ett antal dagar blir ett kanske. Och sedan hur jag flyr in i mina drömmar för att kicka igång beroendet igen och må bra ett litet tag till. Här behöver jag inte ens träffa honom eller tala med honom längre. Mina egna drömmar om oss i framtiden räcker faktiskt som flykt för att jag ska kunna må bra en stund. Sedan kommer förr eller senare verkligheten ifatt mig och jag får ångest och lovar att aldrig mer.....Och cirkeln är sluten.

Så vad är min lösning då? Jo precis densamma som det var när jag blev befriad från alkoholen. Eftersom jag just erkänt att jag är maktlös i den här relationen, och har tappat kontrollen över mitt liv. (Insanity), så kan jag inte lita på mitt eget "mind". För om min egenvilja styr så kommer jag bara att vilja fly igen. Alltså måste jag lämna över min vilja till någon jag kan lita på till 100%. Min Högre Makt. Just nu är min högre makt min sponsor, kvinnogruppen, Peter och Carina. Jag MÅSTE göra så som de tycker att jag ska göra. Och det vet jag ju vad de tycker.

På hemvägen kände jag en sådan sinnesro! Jag kommer att klara av det här med att han åter kommer till min eftervårdsgrupp. Med Gud vid min sida och alla de som stödjer mig på min väg, så litar jag på att det går bra. Nu ska jag tända ett ljus och be. Tack Gud för att du finns vid min sida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback