Tisdagkväll - Helt okej!

Jag har känt ett litet, men ändå märkbart, lugn idag. Kanske att jag långsamt börjar hitta tilliten till min singeltillvaro? Ingen ångest i sikte just nu i alla fall. Men det är nästan så att jag håller andan och inte vågar känna efter alltför djupt.

Oftast mår jag bra på morgonen. Och hela vägen till jobbet. Det är hemvägen från jobbet som brukar vara den jobbiga biten. Ångestfylld, med bara massa relationsdrömmar om/med U. Men idag gick det bra. Jag är förvånad och lättad. Börjar fundera på om det har med trötthet och hunger att göra? Ångest KAN ju förvärras av det. Kanske att jag borde ha med mig en frukt till hemresan också? Ska prova det.

Spelade monopol och memory med barnen ikväll. Och jag var faktiskt DÄR, med DEM. Mina tankar var inte långt borta i relationsdrömmar, utan närvarande. Läste långsaga för Prinsessan. Sköönt. Förr försökte jag alltid smita ifrån så fort som möjligt. Men ikväll tog vi ett extra kapitel Pelle Svanslös. Kändes okej. Hoppas att hon kände att jag verkligen VILLE det.

Pratade med Mr Stoneface på jobbet idag. Jag var skyldig pengar och jag hade en bok med mig som jag hade beställt. Jag tyckte att han skulle ha den. "Pappadagar i råttans år", hette den. Jag VILLE verkligen att han skulle ha den. Den handlar om en nyskild pappa med två barn och allt som de går igenom. Men jag vågade inte skriva i den. I fall hans nya tjej, Fr Stoneface, skulle titta i den.

Jag gillar Fr Stoneface. De är så lika de där två. Passar mycket bättre ihop än vad vi två någonsin har gjort. Hon verkar inte heller ha någon kontakt med känslor (okej....min amatörgissning). Men det VERKAR så lika i alla fall. Hon har också två barn. Kul för mina barn! Och faktiskt kände jag mig inte riktigt fri (från skuld och dåligt samvete) förrän han hade träffat henne. Jag och Mr Stoneface kommer mycket bättre överens nu sedan de har träffats.

Möjligen kan jag tycka att det gick väldigt fort, men jag har hört att killar snabbare griper tag i en ny och inte kan vara utan en partner. Är det så?

Skitsamma. Just ikväll är allt okej. Ska inte sabba det genom att gå för djupt i nånting. Nu ska jag fortsätta läsa min nya bok (refererat i tidigare blogg).
Gokväll!!


Kommentarer
Postat av: Ankan

Hej!
Jag känner igen det där med att man så småningom kan vara med sina barn på ett "äkta" sätt... Leva i nuet. När besattheten av den frånvarande partnern börjar släppa sitt grepp en smula. Hoppas du får en bra dag idag med. Kram

Postat av: Lillamej

Ja äntligen känns det som att jag kan börja bli fri från min besatthet. Det är SÅ SKÖNT att få ventilera mina känslor i bloggen. Det hjälper faktiskt!
Vi hörs!

2007-07-04 @ 09:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback