Sista dagen på jobbet!!!

Jipppeeee! Äntligen fredag! Snart semesterstart!

Jag TROR att jag är glad. Men samtidigt är det läskigt. För det blir den första sommaren i mitt liv som jag är ENSAM. I alla fall bitvis ensam, när jag inte har mina barn.

Men jag menar första sommaren som singel. Hur ska det gå? Men jag har ju så många vänner. Faktiskt. Jag kan alltid ringa någon om det blir för hemskt. Eller gå på ett möte.

Men jag ska också öva mig på att vara alldeles själv. Jag ska försöka få min självkänsla att växa genom att ta ansvar och göra ansvarsfulla saker (att sluta snusa var ett sådant val) , som ger mig en känsla av kommando över mitt liv. Jag ska måla på mitt hus. Jag ska riva en vägg i mitt sovrum så det blir större. Och allt det som hör till. Nya tapeter, måla lister, välja golv osv osv... Det blir nyttigt.

Sen ska jag ju läsa MC-teorin. Jag VILL verkligen klara teoriprovet.

Så det ska nog bli bra. Det gäller bara att jag håller mig borta från offer-toffel rollen, som bara suger ur min energi. Då kommer jag INTE att få något gjort. Då kommer jag ligga kvar i sängen och tänka på så synd det är om mig som är så ensam och oälskad, dumpad och kränkt.

Nej jag måste tänka att;
Så här VILL jag ha mitt liv. Just nu VILL jag vara singel. Jag BEHÖVER det! Och sedan försöka fokusera på BRA saker att göra, som GER mig energi!


Jepp! Min plan är klar! Sommarlov,  HERE I COME!   Wowwweeeeeeeiiii..............................



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback