Lördagkväll på dansgolvet

Det var Jive som spelade och de var ganska bra. Kunde ha varit lite snabbare bugg-låtar och en del foxar var så långsamma att man nästan kände det som att man skulle ramla omkull innan nästa taktslag kom. Många dansintresserade var där, men det var långt ifrån fullt på dansgolvet.

U var där. Det första han gjorde när jag öppnade bildörren för att kliva ut, var att ge mig en komplimang;
"Va fiiiin du är!"
Kändes aningen överdrivet och onaturligt. Kanske det faktum att han vet jag ska dejta en annan har väckt upp något hos honom?
Han var även ovanligt kramig på dansgolvet. Kyssar på halsen och blås i örat och sådant som han inte har ägnat sig åt förrut.
Under pausen kom det flera komplimanger. Jag bara KAN inte ta emot dem naturligt efter 67 dagar av absolut vakum från hans sida!

Jag kan fortfarande inte få in i min skalle hur han kan säga att han BRYR SIG efter det HELVETE som jag fick gå igenom ENSAM när han gjorde slut. Inte ett sms, inte ett telefonsamtal. Joo jag vet att han ringde nån gång, men det var ju för att informera om något, inte för att bry sig om mej. Och då var han ju mer intresserad av att berätta om sej själv och allt som han hade gjort, som vanligt.
Tänk om jag hade tagit återfall??? Eller tagit livet av mig???

Näääe det känns inte som jag är ens i närheten av att kunna lita på honom igen. Jag tror att han bara är en sån person som jag kommer låta göra mig illa igen, och igen, och igen, tills jag säger stop.

På slutet av dansen ragglade ett antal personer in på dansgolvet, som hade suttit hela kvällen ute i öl-tältet. Jag kunde känna stanken av fylla från flera meters håll, när man dansade förbi. Äckligt! Och de är så oförutsägbara i sin motorik också. Krockar in i folk och saliven flyger och ögonen rullar. Näää det känns som mycket, mycket avlägset att ta ett återfall. Då tror jag hellre att jag tar livet av mig än blir en sån där zombie igen!

I dag har jag min dejt med Murre. Pirrigt. Vi ska träffas vid 12:00 utanför AA lokalen. Troligen fikar vi, sen får vi se. Men det känns underligt att ha hållit U i mina armar (trots att det var oskyldig dans), mindre än 12 timmar innan jag träffar Murre. Men jag är ju STOLT, STARK OCH SINGEL och kan göra som jag vill. Jag har inte lovat någon NÅGOT så jag behöver inte förklara mig inför någon!


Kommentarer
Postat av: Ankan

Hmm, vad skumt det måste kännas att dansa, kramas och kyssas samtidigt som du försöker hålla mental distans, eller? Det låter som om du lyckades i ditt inlägg, vad skönt! Lycka till med Murre idag! Kram

Postat av: Anonym

Stolt, stark och singel låter härligt!
Singel och hyfsat stolt är jag men kanske inte direkt stark :-) Ska läsa vidare här!
Tack för din hälsning hos mig.
Kram Bubbelgumman

2007-07-31 @ 19:26:12
URL: http://rosabubbelgum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback